جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۹۷۵۲
شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳

فکرشهر: نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبار اجرا و تکمیل ۶ پروژه مهم راهسازی در شهرستان‌های گناوه و دیلم تأمین شد.

به گزارش فکرشهر از مهر، عبدالکریم جمیری عصر جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای بهبود وضعیت محورهای مواصلاتی در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم تلاش‌های گسترده‌ای داشته‌ایم.

وی با اشاره به نشست خود با رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: در این نشست در خصوص تأمین اعتبار چند پروژه مهم راهسازی در شهرستان‌های گناوه و دیلم بحث و گفت و گو شد.

جمیری ادامه داد: محور ساحلی بوشهر- گناوه – دیلم به سمت بهبهان یکی از پرترافیک ترین مسیرها و محور ورودی استان از سمت استان خوزستان است که در پاییز و بهار بار ترافیکی بالایی دارد. سه پروژه راهسازی در این محور کلید خورده بود که به دلیل عدم پرداخت مطالبات در حال متوقف شدن هستند.

وی گفت: در نشست با معاون وزیر راه و شهرسازی درخواست اعتبار ۳۳ میلیارد تومان جهت تکمیل پروژه‌های بهسازی و تعریض قطعات اول و دوم محور دیلم به بهبهان و اصلاح گردنه عامری را مطرح کردیم که در این خصوص دستور اقدام صادر کردند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در این نشست همچنین تأمین اعتبار لازم برای تکمیل پل جدید سیدرضا در کمربندی شهرستان گناوه با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی و اعتبار مورد نیاز ۲۵ میلیارد تومان مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این نشست تکمیل راه روستایی بیدو – دیلم که محل اتصال دو جاده اصلی بهبهان – دیلم و گچساران – دیلم است با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان مورد موافقت رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار گرفت و مقرر شد قیر مورد نیاز برای تکمیل پروژه راه روستایی بیدو – دیلم نیز تأمین شود.

جمیری با بیان اینکه روستاها خط مقدم اقتصاد کشور در حوزه کشاورزی و امنیت غذایی هستند، اذعان کرد: راه ایمن یکی از مؤلفه‌های پیشرفت در روستاها می‌باشد و باعث مهاجرت معکوس از شهرها به سمت روستاها می‌گردد.

وی افزود: طرح بهسازی و روکش آسفالت راه روستایی تاجملکی در شهرستان گناوه در هفته دولت به بهره برداری رسید و رضایتمندی اهالی منطقه را در پی داشت.

وی افزود: پیمانکار پروژه همکاری خیلی خوبی برای تکمیل این طرح داشتند ولی تاکنون مطالبات ایشان پرداخت نشده است. در این نشست برای پرداخت مطالبات این پیمانکار نیز رایزنی داشتیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر