پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۹۸۱۲
شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۴:۵۵

فکرشهر: نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین از پیشنهاد به کارگیری رویکردی قهری برای حل‌وفصل برنامه هسته‌ای ایران انتقاد کرده و بر نهایی کردن مذاکرات وین به عنوان راهکاری بهتر تاکید کرد.

 به گزارش فکرشهر به نقل از ایسنا، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در واکنش به مقاله‌ای که به دفاع از اتخاذ «پلان B»[نقشه دوم] غرب در قبال مسئله هسته‌ای ایران پرداخته بود، در صفحه توییترش نوشت: راه بسیار بهتری وجود دارد و آن نهایی کردن مذاکرات وین و به توافق رسیدن بر سر احیای برجام[توافق هسته‌ای] است.

اولیانوف افزود: اگر آمریکا اراده سیاسی لازم را نشان دهد، این کار هنوز امکان‌پذیر است. صحبت‌های غیرمسئولانه درباره «پلان B» می‌تواند منجر به رخ‌دادها و تحولاتی بسیار منفی شود.

مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین که از مارس ۲۰۲۱ و با روی کار آمدن دولت جو بایدن در واشنگتن میان ایران، اعضای کمیسیون مشترک برجام و آمریکا آغاز شد، پس از طی روندی چندماهه، به دلیل مسائل حل‌نشده با وقفه مواجه شده و هنوز نتیجه ملموسی به دنبال نداشته است.

«پلان B» از پیشنهاداتی بود که در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، رییس جمهور پیشین آمریکا برای رسیدگی به مسئله هسته‌ای ایران مطرح شد و شامل اعمال فشار بیشتر، تحریم‌های اقتصادی و گزینه نظامی بود. این رویکرد مورد حمایت تندروهای آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی بود که در سال ۲۰۱۸ ترامپ را به خروج از توافق هسته‌ای تشویق کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر