شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: چند روزی از انتشار خبری مبنی بر مرگ دختربچه ای 5 ساله به نام نسترن در اثر عقرب گزیدگی در بخش ارم شهرستان دشتستان می گذرد؛ خبری که نه تنها فضای مجازی، بلکه در بسیاری از سایت ها و...
کد خبر: ۱۲۹۹۴
سه‌شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۲:۵۱

فکرشهر: چند روزی از انتشار خبری مبنی بر مرگ دختربچه ای 5 ساله به نام نسترن در اثر عقرب گزیدگی در بخش ارم شهرستان دشتستان می گذرد؛ خبری که نه تنها فضای مجازی، بلکه در بسیاری از سایت ها و نشریات استان نیز درج گردید و همه متفق القول بر تقصیر و کوتاهی مرکز بهداشتی و درمانی این بخش و پزشک حاضر در محل تاکید داشتند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، در مطلبی که تحت عنوان « دردنامه » در فضای مجازی منتشر شد و با همان محتوا در نشریات استان نیز درج گردید، آمده بود که خانواده ی نسترن بلافاصله بعد از عقرب گزیدگی دخترشان را به درمانگاه تنگ ارم می برند ولی در درمانگاه فقط دو نوع داروی ضد حساسیت برای گزیدگی به دختربچه تزریق می شود و پزشک کار دیگری انجام نمی دهد و به آن ها می گوید که برای ادامه ی درمان به برازجان بروند.

\n\n

همچنین در این اخبار آمده بود که آمبولانس در درمانگاه وجود داشته، ولی به دلیل این که پزشک مربوطه وضعیت بیمار را اورژانسی تشخیص نداده، بیمار را با آمبولانس اعزام نمی نماید و خانواده ی نسترن فرزندشان را با خودروی شخصی و با طی مسافت 70 کیلومتری تنگ ارم تا برازجان، به بیمارستان شهید گنجی منتقل می نمایند؛ ضمن این که حادثه نیز در روستای پشت پر رخ داده بود که 20 کیلومتر تا خود تنگ ارم فاصله داشته است.

\n\n

پس از حضور بیمار و همراهانش در بیمارستان، اقدامات لازم برای وی صورت می گیرد ولی متاسفانه دختربچه ی 5 ساله پس از چند ساعت تلاش پزشکان، فوت می نماید.

\n\n

این حادثه که پنج شبنه شب رخ داده بود، مردم منطقه و کل دشتستان را بسیار متاثر نمود و واکنش های بسیاری را ایجاد کرد و همه نسبت به نبود برخی امکانات و کم کاری احتمالی پزشک مربوطه و کل بخش درمانی دشتستان شاکی شدند.

\n\n

حالا و با گذشت چند روز از حادثه، رییس شبکه بهداشت و درمان دشتستان با بررسی وقایع رخ داده، توضیحاتی را در قالب جوابیه ارائه کرده است.

\n\n

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان در توضیح این واقعه گفت: کودک پنج ساله اهل روستای پشت پر این شهرستان، ساعت هشت و 30 دقیقه ی پنج شنبه شب دچار عقرب گزیدگی شده که پس از چند ساعت استفاده از داروهای محلی و طبق ادعای همراه بیمار داروهایی از نوع مواد مخدر، توسط خانواده بیمار به مرکز بهداشتی درمانی تنگ ارم اعزام می شود.

\n\n

دکتر علیرضا حاجیونی بیان داشت: ساعت 11:45 دقیقه شب، بیمار به درمانگاه مراجعه می کند که به طور اتفاق و با توجه به اینکه پزشک کشیک در آن ساعت باید در پانسیون حضور داشته باشد، به علت معالجه بیماری دیگر در درمانگاه بوده، با معاینه بیمار آمپول لازم را تجویز نموده و با توجه به اینکه شرایط حیاتی کودک علائم نرمالی داشته، نیازی به اعزام با آمبولانس نمی بیند ولی توصیه می کند که به بیمارستان اعزام شود.

\n\n

وی گفت: خانواده بیمار وی را با طی مسافت 45 دقیقه ای به بیمارستان می رسانند که در بیمارستان شهید گنجی مورد معاینه پزشک اطفال قرار می گیرد و با علائم تنگی نفس شدید و ترشحات ناحیه تنفسی بیمار، سرم های ضد عقرب و داروهای ضد شوک می گیرد.

\n\n

دکتر حاجیونی ادامه داد: با وخیم تر شدن حال بیمار، لوله گذاری تنفسی برایش انجام می شود ولی بیمار دچار ایست قلبی می شود که با عملیات احیا ء بار دیگر بیمار برمی گردد و به بخش ICU منتقل شده و تحت مراقبت های ویژه انجام می گیرد

\n\n

وی گفت: بیمار در این مدت تحت نظر پزشک اطفال و بیهوشی بوده ولی رفته رفته علائم مسمومیت بیشتر اثر می کند که ظهر جمعه پس از 12 ساعت بعد از اعزام، بار دیگر دچار ایست قلبی شده که این بار عملیات احیا کارساز نبوده و کودک فوت می نماید.

\n\n

رییس شبکه بهداشت و درمان دشتستان بیان داشت: فوت این دختربچه به عوامل مختلفی چون نوع سم آن عقرب، تاخیر در مراجعه به مرکز درمانی و درمان های خودسر و طبق ادعای همراه بیمار استفاده از مواد مخدر بصورت ضماد بر محل نیش می باشد. 

\n\n

وی با اشاره به اینکه در هر مرکز بطور همزمان دو پزشک حضور دارند، بیان داشت: برنامه و ساعت کاری این مراکز بگونه ای است که صبح از ساعت هفت تا 12 و عصر از 16 تا 19 پزشک حضور دارد و در بقیه ساعات شبانه روز نیز طبق شیفت بندی پزشک کشیک در پانسیون حضور دارد که با مراجعه بیمار، بهیار حاضر در درمانگاه پزشک را برای معاینه با خبر می کند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، حاجیونی پیرامون این گونه وقایع، رعايت اخلاق و انصاف در نشر اخبار و مراجعه به مسئولين جهت روشنگری و شفاف سازی را خواستار شد و گفت: عدم پيشداوری زودهنگام در مواجهه با مسائل حساس و تاكيد بر بررسی دقيق از مجاری صحيح سرلوحه كار قرار گيرد و از دامن زدن به موضوعاتی كه اظهار نظر در مورد آن ها به بررسی کارشناسی نياز دارد، پيشگيری شود.

\n\n

 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر