جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
رییس اداره بهزیستی دشتستان در پاسخ به « فکرشهر »:
فکرشهر: رییس اداره بهزیستی شهرستان دشتستان از تخفیف مالیاتی افراد حقیقی و حقوقی کمک کننده به بهزیستی خبر داد و در توضیح این طرح گفت: دو برابر مبلغی که به بهزیستی کمک شود از مانده ی مالیاتی کمک کننده کم می شود...
کد خبر: ۱۲۹۹۵
سه‌شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۵:۱۵

فکرشهر ـ مصطفی محمدزاده فرد: رییس اداره بهزیستی شهرستان دشتستان از تخفیف مالیاتی افراد حقیقی و حقوقی کمک کننده به بهزیستی خبر داد و در توضیح این طرح گفت: دو برابر مبلغی که به بهزیستی کمک شود از مانده ی مالیاتی کمک کننده کم می شود.

\n\n

 به گزارش فکرشهر، وی در جمع خبرنگاران با ذکر مثالی ادامه داد: اگر مانده مالیاتی 100 میلیون شده باشد و 10 میلیون به بهزیستی کمک کند، 20 میلیون از مالیاتی که باید پرداخت نماید، کم می شود.

\n\n

هوشیار افزود: بسیاری اشخاص مالیات دهنده از این موضوع اطلاع ندارند در حالی که با توجه به این مبحث، هم می توانند در کار خیری شریک شده و در حل بسیاری از مشکلات کمک نمایند و هم از تخفیف مالیاتی بهره مند شوند. 

\n\n

رییس  اداره بهزیستی شهرستان دشتستان، در پاسخ به سوال خبرنگار فکرشهر پیرامون وضعیت نامناسب آسایشگاه های سالمندان نیز گفت: در کل استان بوشهر، 2 مرکز نگهداری سالمندان شبانه روزی وجود دارد که یکی در برازجان و دیگری هم در بوشهر است.

\n\n

وی ادامه داد: ظرفیت مرکز سالمندان برازجان، 50 نفر است که در حال حاضر تعداد سالمندان آن بیشتر از ظرفیت است.

\n\n

هوشیار افزود: قرار است در کنگان یک مرکز شبانه روزی نگهداری سالمندان ایجاد و افتتاح شود تا بار بر روی این دو مرکز کمتر بشود. 

\n\n

وی در پاسخ به سوال دیگر فکرشهر پیرامون نبود فضای سبز مناسب در تنها محل نگهداری سالمندان دشتستان نیز گفت: فضای سبز خرج دارد و به دلیل خصوصی بودن این مرکز، مسوولینش زیربار نمی روند در حالی که این مورد، واقعا یک نیاز کاملا درست و منطقی است.

\n\n

رییس اداره بهزیستی شهرستان دشتستان افزود: در همین رابطه در خواستی از شما دارم و درخواست این است که فرهنگ سازی صورت گیرد تا سالمندان در جمع خانواده بمانند و واقعا بدترین جو یک خانواده برای سالمندان، از بهترین جو و امکانات خانه سالمندان بهتر است.

\n\n

وی اضافه کرد: مخصوصا این که افراد سالمند ایران رو به افزایش است.

\n\n

علیرضا هوشیار پیرامون مبتلایان به ایدز در دشتستان نیز گفت: مرکز ایدز در دشتستان به صورت گمنام ایجاد شده و باشگاه مثبت نام دارد و 50 میلیون تومان برای تجهیز این مرکز کمک شده است.

\n\n

وی افزود: خواهش میکنم افرادی که مبتلا هستند به این مرکز مراجعه کنند و مطمئن باشند که ناشناس می مانند.

\n\n

هوشیار پیرامون بحث پیشگیری از معلولیت ها نیز گفت: انجام آزمایش های ژنتیک باعث شده معلولیت به مقدار بسیار زیادی کاهش پیدا کند و الآن چیزی که در حال افزایش است، معلولیت های تصادف است که عوامل زیادی دارد و شاید اصلی ترین آن مشکلات راه و جاده باشد.

\n\n

وی مناسب سازی امکانات و ادارات و معابر برای معلولین را خواستار شد و اضافه کرد: می توان با 5 میلیون تومان به راحتی مناسب سازی معابر را انجام داد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر