چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۰۰۱۵
دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰

فکرشهر: یک نماینده مجلس یازدهم درباره زمان رفع فیلترینگ اپلیکیشن‌های خارجی می‌گوید که فیلترینگ پلتفرم‌های خارجی در اختیار مجلس نیست و به تصمیم شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی امنیت ملی مربوط می‌شود، ولی موضوع مهم‌تر از آن این است که اپلیکیشن‌های داخلی را تقویت کنیم و کسانی که در پلتفرم‌های خارجی کار می‌کنند را به پیام‌رسان‌های داخلی انتقال دهیم که هم از امنیت خوبی برخوردار هستند و هم کنترلش دست مسئولین کشور و مردم خواهد بود.

به گزارش فکرشهر، الهویردی دهقانی در گفتگو با «انتخاب» در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه با وجود گذشت سه ماه از فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی در ایران و همچنین آرام‌تر شدن فضای کشور چه زمانی رفع فیلترینگ صورت می‌گیرد، گفت: «فیلترینگ پلتفرم‌های خارجی در اختیار مجلس نیست و به تصمیم شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی امنیت ملی مربوط می‌شود. به هر حال یک بحثی است که باید با حساسیت بررسی شود چراکه نباید ابزاری علیه حاکمیت ملی و امنیت عمومی کشور شود.»

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: «هر وقت احساس کنند این موضوع حل شده است، رفع فیلتر می‌کنند، ولی موضوع مهم‌تر از آن این است که اپلیکیشن‌های داخلی را تقویت کنیم و کسانی که در پلتفرم‌های خارجی کار می‌کنند را به پیام‌رسان‌های داخلی انتقال دهیم که هم از امنیت خوبی برخوردار هستند و هم کنترلش دست مسئولین کشور و مردم خواهد بود.»

 دهقانی همچنین ادامه داد: «گاهی مسائل امنیتی پیش می‌آید و منجر به فیلترینگ می‌شود و گاهی هم خود اپلیکیشن‌ها کار را مشکل می‌کنند چراکه با حاکمیت درون کشور همکاری نمی‌کنند و آنچه خودشان می‌خواهند را پیش می‌برند.»

این نماینده مجلس در پاسخ به این پرسش که باتوجه به اینکه شرکت "متا" تلویحا اعلام کرد که درخواست داشتن نماینده در ایران را نمی‌پذیرد، وضعیت ادامه فعالیت این پلتفرم‌ها چگونه خواهد شد، گفت: «بایستی حتما تحت حاکمیت ملی کشورمان باشد. نمی‌شود در داخل کشور ما یک کار‌هایی انجام شود. هرآنچه ما به صورت فیزیکی انجام می‌دهیم، نظیرش در فضای مجازی است بنابراین لازمه‌اش این است که با ما همکاری کنند. البته بهتر این است که ما خودمان پلتفرم داخلی داشته باشیم نه اینکه دستمان همیشه دست‌مان زیر ساطور آن‌ها باشد.»

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی دائمی خواهد بود، اظهار کرد: «ما به دنبال منافع ملی، آرامش و امنیت هستیم. تا زمانی که به این موارد آسیب بزنند، ما اجازه نمی‌دهیم، ولی اگر قابل کنترل باشد و برای کشور و امنیت ملی منافعی داشته باشند، قطعا مشکلی نخواهد داشت.»

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر