جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۰۰۵۵
سه‌شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۳

فکرشهر: عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: نهادهای امنیتی به محض اینکه احساس کنند شرایط امنیتی به حالت معمولی و عادی خود برگشته است می‌توانند تصمیم بگیرند که قطعی پلت‌فرم‌های خارجی همیشگی نباشد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایسنا، رضا تقی‌پور - عضو شورای عالی فضای مجازی- در یک گفت‌وگوی تلویزیونی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا محدودیت استفاده از دو پلت‌فرم خارجی موقتی است و این پیام‌رسان‌ها دوباره وصل می‌شوند، اظهار کرد: خواهشی که دارم این است که این موارد را از یکدیگر تفکیک کنیم. مواقعی است که زمان جنگ است و همانطور که می‌دانید فعالیت‌های اقتصادی شکل دیگری پیدا می‌کند و فعالیت‌های روزمره شکل عادی را ندارد.

وی افزود: این تصمیم فعلی را شورای امنیت کشور گرفته است ولی تصمیمات راهبردی مانند اینکه باید شبکه ملی اطلاعات درست شود، داخلی‌ها باید توسعه پیدا کنند و این شبکه باید مستقل باشد، اتفاقا بسیاری از پاسخ‌هایی که کاربران عزیز دادند، همان الزامات شبکه ملی اطلاعات بود؛ مثلا گفته‌اند باید امن و فراگیر باشد و همه کاربرها را پاسخ بدهد.

عضو شورای عالی فضای مجازی در پاسخ به سوال مجری درباره اینکه چون الزامات هنوز کاملا مهیا نیست، پس قطعی و محدودیتی که برروی پلت‌فرم‌های خارجی گذاشته شده فعلا نباید همیشگی باشد، گفت: این امر بستگی به تصمیم نهادهای امنیتی دارد و به محض اینکه احساس کنند که شرایط امنیتی به حالت معمولی و عادی برگشته، می‌توانند تصمیم بگیرند که این اتفاق هم رخ دهد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر