پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: استاندار و نایب رییس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر گفت: اینکه بگوییم کاری از دست دولت برای عفاف و حجاب بر نمی آید و مردم بریزند درخیابان برخورد کنند در نظام اسلامی اصلا معقول نیست و باعث هرج و مرج در جامعه می شود.\n\nبه گزارش فکرشهر، مصطفی سالاری در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر افزود: دولت برگرفته از مردم است و انتخاب شده تا زمینه اجرای احکام اسلامی را فراهم کند و اینکه موضوع عفاف و حجاب را به خارج از دولت و خارج از نهادهای حاکمیتی منوط کنم و مردم به صورت غیر متشکل و غیر پاسخگو این کار را بکنند بستر لازم برای تصفیه حساب شخصی فراهم می شود.
کد خبر: ۱۳۰۰۷
سه‌شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۶

فکرشهر: استاندار و نایب رییس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر گفت: اینکه بگوییم کاری از دست دولت برای عفاف و حجاب بر نمی آید و مردم بریزند درخیابان برخورد کنند در نظام اسلامی اصلا معقول نیست و باعث هرج و مرج در جامعه می شود.

\n\n

به گزارش فکرشهر، مصطفی سالاری در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر افزود: دولت برگرفته از مردم است و انتخاب شده تا زمینه اجرای احکام اسلامی را فراهم کند و اینکه موضوع عفاف و حجاب را به خارج از دولت و خارج از نهادهای حاکمیتی منوط کنم و مردم به صورت غیر متشکل و غیر پاسخگو این کار را بکنند بستر لازم برای تصفیه حساب شخصی فراهم می شود.

\n\n

وی یادآورشد: اینکه هرکس هر کاری را انجام دهد در حکومت جمهوری اسلامی قابل قبول نیست و نه هر جامعه دیگری چنین چیزی می پذیرد چرا که منجر به هرج و مرج می شود .

\n\n

سالاری ادامه داد: نحوه مواجهه با مسایل اجتماعی را نمی توان با یک فرمول ابتدایی، سخت ، سلبی و صرفا تهدید دید ، شاید در بخش هایی نیاز باشد با این ابزارها استفاده کرد اما اینکه بگوییم مردم کار امر به معروف و نهی از منکر کنند تکلیف است و تردیدی در آن نیست و مردم نیز این فریضه دینی را مد نظر دارند .

\n\n

وی بااشاره به اینکه مردم را به کارهای دینی با رعایت حرمت دعوت کنیم بسیار پسندیده است گفت: اینکه همه ما اشاعه کنیم مردم دنبال امر به معروف و نهی از منکر درقالب توصیه، نصحیت و مهمتر از آن با رفتار دینی شیوه خوبی است و اگر اول نیز خودمان مسایل را کامل رعایت کنیم بنیان دینی در جامعه مستحکم تر خواهد شد و اولین خدمت به این فریضه شده است.

\n\n

استاندار بوشهر افزود: در همه شئونات ، رفتار و اعمال کار باید به اجرای حداکثری فرایض دینی از جمله عفاف و حجاب کمک کنیم و این فریضه را جدا و مستقل از دیگر فرایض نبینیم چرا که نمی شود بگویم این فرد مسلمانی است که این فریضه را انجام می دهد اما مابقی فرایض را کنار گذاشته و دروغ ، تهمت، اختلاس و دزدی به مسلمان بودنش لطمه نمی زند.

\n\n

وی اظهارداشت: عفاف و حجاب از دغدغه و موارد مورد تاکید مقام معظم رهبری ، دولت ، رییس جمهوری و خواسته مردم است وضعیت، بایستی در شان جامعه اسلامی باشد برهمین اساس هر گامی در این زمینه برداریم ارزشمند و یک رسالت انسانی و اسلامی است.

\n\n

سالاری ادامه داد: عفاف و حجاب نباید محدود به بانوان شود بلکه همه اعضای جامعه باید پایبند به این مقوله باشند و اگر بخشی نگری در این زمینه شود توام با توفیق نیست لذا پایبندی ، تقید و مسایلی که منجر به تحکیم بنیان خانواده می شود طرفینی است .

\n\n

وی گفت: وقتی یک پدیده یا موضوع اجتماعی را می خواهیم بررسی کنیم علی القاعده به ابعاد منفی آن می پردازیم تا راهکار را پیدا و مشکلات را برطرف کنیم ولی لازم است که در موضوعات اجتماعی جامع نگر باشیم. 

\n\n

استاندار بوشهر افزود: جوانان ایران اسلامی در همه عرصه ها و صحنه ها پایبندی و تقید خود را نشان داده اند و اگر در برخی موضوعات و مقولات اجتماعی ایراداتی دیده می شود و به آن اشاره می کنیم باید به این نکته مهم نیز اشاره کنیم که همین افراد و اعضای جامعه هستند که در مناسبت های دینی از جمله محرم و آیین های اعتکاف حضور پرشور و حماسه دینی خلق می کنند.

\n\n

سالاری یادآورشد: مردم استان بوشهر در آیین های مذهبی حضوری پرشور دارند و در دوران دفاع مقدس نیز حماسه آفریدند برهمین اساس اگر در برخی مسایل اجتماعی نقیصه ای وجود دارد بهتر است از دید منطقی نگاه کنیم و اصل کرامت و منزلت مردم که جزو حوزه مسایل دینی و مذهبی است را حتما قدر بدانیم و این را زبانزد کنیم و بگوییم که مردم پایبند به این مسایل هستند و در همه صحنه های دفاع از نظام با توان و انگیزه بالا حضوری موثر دارند چرا که نادیده گرفتن این حماسه ها و حضور توام با شعور مردم در صحنه ها ناسپاسی است. 

\n\n

استاندار بوشهر اضافه کرد: برخی از رفتار های غیر مستقیم و یا رفتارهای موثر مستقیم تاثیر بالایی بر تبیین فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه دارند که باید ترویج شوند.

\n\n

وی گفت: همه ما حجاب را یک فریضه دینی می دانیم و هرچه بنیان دین را در جامعه مستحکم تر کنیم پاینبدی به این فریضه دینی نیز بیشتر خواهد شد اما اگر ما مسوولان رعایت نکنیم و به دین لطمه بزنیم بدون شک آثار مبانی ، ریشه ها و مظاهر دینی نیز در جامعه کم رنگ می شود.

\n\n

سالاری افزود: وقتی ما مسوولان در مسایل دروغ بگوییم و زمینه را برای تخلفات مالی گسترده فراهم کنیم که نه دین و شریعت اجازه می دهد و نه وجدان می پذیرد و بطور معمول بگذاریم در جامعه این گناهان شیوع پیدا کند به دین لطمه زده ایم و بعد جایز نیست مردم را مقصر کنیم جایز نیست و نباید یک طرفه به این موضوع نگریست.

\n\n

وی یادآورشد: نباید فقط ظواهر دین را رعایت و در مناسک دینی شرکت کنیم بلکه محتویات و اهداف اصلی دین نیز باید در اقدامات و عملکرد ما رعایت شود که تحقق این مهم کمک به بنیان دین و مستحکم تر شدن آن در جامعه می شود که آثار آن درظواهر جامعه نیز مشهود خواهد شد.

\n\n

استاندار بوشهر گفت: مردم استان بوشهر نسبت به رعایت مسایل دینی مقید هستند و نارسایی هایی که در برخی مقوله های اجتماعی نیز وجود دارد باید حتما با فرهنگ سازی رفع شود و در این کار که همه ما دغدغه داریم و تاکید مقام معظم رهبری نیز روی این موضوع خاص هست لذا مقید و مکلف به اجرای حداکثری آن هستیم اما با شیوه هایی که نظم جامعه نیز حفظ شود.

\n\n

وی افزود: در موضوع عفاف و حجاب باید از ظرفیت تشکل های مردمی ، دولت و نهادهای حاکمیتی با فرهنگ سازی و تقویت دین و بنیان دینی در کشور بهره گیریم و از همفکری و همدلی استفاده از نظرات علمای دینی و نخبگان جامعه نقایص را رفع کنیم .

\n\n

سالاری با قدردانی از حضور پرشور مردم استان بوشهر در راهپیمایی روز جهانی قدس اظهارداشت: مردم این استان با حضوری با شکوه انزجار خود را از جنایت و ستم آشکار رژیم جعلی صهیونیستی در خاورمیانه و فلسطین اشغالی همگام و همراه با دیگر مسلمان جهان فریاد زدند.

\n\n

منبع:ایرنا

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر