جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»
تعدادی از مددجویان بهزیستی جزیره خارگ در گفت و گو با «فکرشهر» اظهار داشتند: در حال حاضر، به دلیل نبود یک مدیر و سرپرست واحد و یا نگهبان و به درخواست مسوولین بهزیستی شهرستان بوشهر و اداره کل، کلید مجتمع بهزیستی در اختیار افراد مختلفی از جمله مسوول و پرسنل مرکز مثبت زندگی، مسوول و پرسنل نمایندگی اتاق اصناف، مسوول یکی از گروه های جهادی و میهمان های ساکن در میهمانسرای مجتمع است و همین امر باعث شده که علاوه بر مشکلات اداری و ساختمانی، ما مددجویان نیز با مشکلات بیشتری از قبل مواجه شویم...
کد خبر: ۱۳۰۱۰۱
سه‌شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷

فکرشهر - محمد محمدزاده فرد: نبودن مسوول و سرپرست بهزیستی در جزیره خارگ، مدت ها است که مسایل مربوط به این حوزه را حل نشدنی گذاشته و مشکلات مددجویان خارگ را باعث شده است.

به گزارش «فکرشهر»، ماه ها از بی سرپرست بودن و بدون مسوول ماندن بهزیستی خارگ می گذرد و همین مساله، نه تنها مشکلاتی اداری ایجاد کرده بلکه باعث افزایش بیش از پیش مشکلات مددجویان این ارگان در جزیره شده است.

تعدادی از مددجویان بهزیستی جزیره خارگ در گفت و گو با «فکرشهر» اظهار داشتند: در حال حاضر، به دلیل نبود یک مدیر و سرپرست واحد و یا نگهبان و به درخواست مسوولین بهزیستی شهرستان بوشهر و اداره کل، کلید مجتمع بهزیستی در اختیار افراد مختلفی از جمله مسوول و پرسنل مرکز مثبت زندگی، مسوول و پرسنل نمایندگی اتاق اصناف، مسوول یکی از گروه های جهادی و میهمان های ساکن در میهمانسرای مجتمع است و همین امر باعث شده که علاوه بر مشکلات اداری و ساختمانی، ما مددجویان نیز با مشکلات بیشتری از قبل مواجه شویم.

آن ها ادامه دادند: افرادی که کلید بهزیستی خارگ را به دست می گیرند، حق امضا ندارند و نمی توانند نامه رسمی داده و مشکلات و مسایل مددجویان را رفع کنند و افراد تحت پوشش بهزیستی باید برای حل مشکلاتشان به بوشهر بروند که این خود مشکلات و مسایل دیگر و بیشتری را ایجاد می کند.

مددجویان بهزیستی «خارگ» بیان داشتند: یکی از مهم ترین مشکلات ما، بلاتکلیف ماندن درخواست مددجویان متقاضی انتقال پرونده به استان های دیگر است؛ همین طور، بلاتکلیف ماندن امور مددکاری و بازدید منازل مددجویانی که در سامانه مثبت زندگی ثبت نیستند و بلاتکلیف ماندن امورات متقاضیان تشکیل پرونده جدید درحوزه توانبخشی و امور اجتماعی، از دیگر مشکلات پیش آمده به دلیل نبودن مسوول بهزیستی در جزیره خارگ است.

بلاتکلیف ماندن درخواست مددجویان بهزیستی متقاضی وسایل کمک توانبخشی از جمله سمعک، ویلچر و... و بی پاسخ ماندن نامه های اداری، از دیگر مشکلاتی بود که توسط این مددجویان مطرح شد.

آن ها در ادامه گفت و گو با «فکرشهر»، این نکته را نیز مطرح کردند که نبودن مسوول بهزیستی در جزیره خارگ، علاوه بر مشکلات عدیده برای مددجوبان، مشکلات اداری و اجتماعی نیز ایجاد کرده است؛ از جمله نبودن نماینده بهزیستی برای شرکت در شورای اداری و در نتیجه رسیدگی نکردن و اجرا نشدن مصوبات شورای اداری، نبود یک نگهبان برای مراقبت از ساختمان و اموال اداری و اموال مستاجرین و رسیدگی نکردن به مشکلات اساسی ساختمان از جمله خرابی قفل درب ورودی، اتصالی پی در پی برق ساختمان و قطعی طولانی مدت آب، ریزش بخشی از سقف بالکن درب ورودی و خطر ریزش تمامی آن بر سر عابرین، ارباب رجوعان و مددجویان.

این مددجویان بهزیستی جزیره خارگ، رسیدگی به مشکلات خود را خواستار شده و ابراز امیدواری کردند که استاندار بوشهر، تعیین مسوول یا سرپرستی رسمی برای بهزیستی را در دستور کار فوری خود قرار دهد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر