جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۰۲۲۱
پنجشنبه ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۵

فکرشهر: رئیس سازمان بسیج ادارات کشور با اشاره به اقدامات این سازمان در جهت عمل به جهاد تبیین در ادارات، گفت: نتیجه این شد که در جریان ناآرامی‌های اخیر، تعداد بسیار کمی از کارمندان ادارات حضور داشتند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایسنا، فضل‌الله کفیل، صبح امروز اول دی‌ماه در دوره توانمندسازی کشوری مسئولین سازمان بسیج ادارات که در هتل نخل مشهد برگزار شد، با بیان اینکه رهبری نسبت به بسیج نگاه کمی و کیفی دارند، اظهار کرد: یکی از اقدامات اساسی در بسیج ادارات، موضوع میز خدمت است. امروز میز خدمت دولت انقلابی در کشور پابرجاست، اما زمانی بود که دولت ارتباطی با مردم نداشت و در سال ۹۸ بسیج ادارات ابتکار میز خدمت را مطرح کرد.

وی افزود: میز خدمت یعنی اتصال مدیران کشور با مردم. بسیج ادارات از مدیران استانی درخواست می‌کرد با حضور در محلات، با مردم دیدار کنند و این یکی از دستاوردهای بزرگ بسیج ادارات است. در همین ۹ ماهی که از شروع سال می‌گذرد، ۲۰ هزار میز خدمت عمومی و ۲۵۰۰ میز خدمت تخصصی‌ در سطح کشور برگزار شد.

رئیس سازمان بسیج ادارات کشور اضافه کرد: همچنین موضوع دیگری که بسیج ادارات به آن ورود پیدا کرده است، احصای نیازهای روز و نیازهای انقلاب است. پس از ناآرامی‌های اخیر که صرفا تحت تاثیر فضای مجازی و بر محور دروغ شکل گرفت، در ذیل راهبرد جهاد تبیین، طرح شهید هاشمی طراحی شد. من پیشنهادی را مطرح کردم که جهاد تبیین در دستگاه‌های اداری محوریت دولت را لازم دارد و پیشنهاد دادیم معاونین سیاسی استانداران به عنوان رئیس ستاد جهاد تبیین استان منصوب شوند.

کفیل با بیان اینکه ۱۸ استان این ستاد را تشکیل دادند، عنوان کرد: در حدود یک ماه و نیم، بیش از ۵۰۰۰ نشست روشنگری در پایگاه‌های بسیج ادارات تشکیل شد. همچنین ۱۳۰۰ نشست در حوزه‌های مقاومت، ۸۲ گردهمایی در وزارتخانه‌ها با حضور شخصیت‌های ملی و ۱۲۱ یادواره شهدا برگزار شد. نتیجه این شد که در جریان ناآرامی‌های اخیر، تعداد بسیار کمی از کارمندان ادارات حضور داشتند.

وی بیان کرد: همچنین بیش از ۲۷۰۰ نفر از مدیران کشور در جریان اردوهای پیشرفت، از زیرساخت‌های اساسی کشور بازدید کردند. مظلومیت نظام این است که قسمت عمده‌ای از دستاوردهایش را حتی به مدیران خود هم نتوانسته است نشان دهد.

رئیس سازمان بسیج ادارات کشور اضافه کرد: همچنین ما باید در حوزه نظام تربیتی یک کار وسیع انجام دهیم و در مجموعه بسیج ادارات، دوره‌های ضمن خدمت بدین منظور برگزار کنیم. با استفاده از این ظرفیت خوب، می‌توانیم در ارتقای تاثیرگذاری حوزه آموزش عمل کنیم. در حوزه فضای مجازی هم کار گسترده‌ای صورت گرفته و در ارتقای کارآمدی نظام اداری نیز طرحی تحت عنوان "پایگاه مقاومت بسیج؛ اداره کارآمد" طراحی شده که می‌تواند به ارتقای کارآمدی نظام اداری کشور کمک کند.

نگرانی دشمن بابت پیشرفت‌های یک سال اخیر کشور، باعث ایجاد ناآرامی‌های اخیر شد

همچنین میثم لطیفی، معاون رئیس جمهور نیز در ادامه این مراسم، با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) در مورد ویژگی‌های منافق، اظهار کرد: در این حدیث ذکر شده است که پایان فتنه‌های آخرالزمان، نابودی عاملان آن است و اسلام ناب محمدی به مقصود خود که تشکیل دولت کریمه است، می‌رسد. البته باید توجه داشت نابودی فتنه‌گران، منوط به حرکت جهادی و جریان‌شناسی نفاق است‌.

وی عنوان کرد: یکی از دلایل شکل‌گیری فتنه اخیر، این است که دشمنان به شدت از اتفاقاتی که طی یکی دو سال اخیر در جمهوری اسلامی رخ داده است‌، نگران شده اند. در یک پیچ تاریخی که با افول جدی در تمدن غرب مواجهیم، جمهوری اسلامی به یک باره در یک مسیر جدید با نگاهی امیدبخش قرار گرفت و همین باعث نگرانی دشمنان ما شد و تمام امکانات خود را برای مقابله با آن به میدان آوردند.

رئیس سازمان اداری و امور استخدامی کشور با بیان اینکه گروه‌های اندیشه‌ورز بسیج ادارات باید در خدمت مسائل روز نظام اداری باشند، افزود: در دولت ۱۱ مورد به عنوان کلان‌مسئله شناسایی شده که مهم‌ترین آن‌ها موضوع تورم است که از دغدغه‌های دولت می‌باشد. مسکن، انرژی، صندوق‌های بازنشستگی و خانواده نیز از دیگر موارد این مسائل اند که هیات‌های اندیشه‌ورز باید نسبت به حل آنان ورود کنند.

لطیفی با اشاره به مشکلات نظام اداری کشور، بیان کرد: یکی از این مشکلات بهره‌وری پایین نیروی کار است. مشکل دیگر روابط گاها ناسالم در نظام اداری و عدم توجه به شایسته‌سالاری در انتصابات است‌. مردمی‌سازی دولت و نظام اداری نیز از دیگر مسائل جدی ماست. همچنین توجه به رضایت مردم نیز از دیگر وظایف ماست. هیات‌های اندیشه‌ورز باید نسبت به حل این مسائل اهتمام ورزند.

وی با تاکید بر اینکه افراد با نگرش‌های متفاوت باید در هیات‌های اندیشه‌ورز حضور داشته باشند، اضافه کرد: یکدست شدن در هنگام همفکری باعث رسیدن به بن‌بست می‌شود. همچنین یکی از مقدمات اندیشه‌ورزی، مواجهه مستقیم با مسائل است‌ و با عافیت‌طلبی، اندیشه‌ورزی صورت نخواهد گرفت.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه بسیج ادارات باید مطالبه مدیریت جهادی داشته باشد، اظهار کرد: همچنین باید توجه داشت که یکی از وظایف بسیج ادارات، ارتباط با سایر بخش‌های اداره است. به علاوه باید دایره بسیجیان اداره را گسترده دید و تمام کارمندانی که تفکر انقلابی دارند را با چشم بسیجی نگاه کرد. همچنین بسیج نباید خود را به شعائر محدود بداند و باید حوزه معرفتی و مهارتی اعضای خود را ارتقا دهد.

لطیفی با بیان اینکه بسیج ادارات حلقه وصل دستگاه‌ها با بدنه مردمی است، عنوان کرد: بسیج هر اداره باید گلایه‌های مردمی که به آن اداره مراجعه کرده‌اند را به گوش مسئولین برساند. همچنین بسیج نباید حریت خود را وابسته به منابع دولتی کند. به علاوه بسیج ادارات نباید خود را در دام جنگ قدرت گرفتار کند و به دنبال مقام باشد. همچنین یکی دیگر از وظایف بسیج ادارات این است که باید در جامعه و دانشگاه‌ها حضور یابند و به شبهات مردم پاسخ دهند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر