پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۰۲۶۶
جمعه ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳

فکرشهر: ژنرال مایکل اریک کوریلا رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) روز پنجشنبه به وقت محلی، گفت: زرادخانه پهپادی ایران متشکل از پهپادهای کوچک کوتاه برد تا پهپادهای پیشرفته اطلاعاتی، مراقبت و شناسایی است.

به گزارش «فکرشهر» از ایرنا، نشریه اسرائیلی جروزالم پست نوشت: کوریلا در ادامه با طرح این ادعا که ایرانی‌ها در حال ساخت پهپادهای پیشرفته‌تر و بزرگتری هستند که برد پروازی بالاتری دارند و قادر به حمل محموله‌های جنگی هستند، افزود: نگاه ما امروز به این پهپادها همانگونه است که در جنگ‌های عراق و افغانستان به بمب‌های کنار جاده‌ای داشتیم.

این مقام آمریکایی در بخش دیگری از اظهارات خود بر پایبندی آمریکا به تامین امنیت منطقه غرب آسیا اشاره کرد و مدعی شد: تا پیش از این، میزان تعهد و پایبندی آمریکا به تامین امنیت منطقه بر مبنای تعداد نظامیان مستقر آمریکا در کشورهای منطقه سنجیده می‌شد ولی امروز قدرت مشارکت ما باید ملاک سنجش تعهد آمریکا باشد.

وی در ادامه ادعا کرد: ایران کماکان به نقض تحریم‌ها ادامه می‌دهد و ضمن تکثیر تسلیحات، شبکه عوامل نیابتی خود را در منطقه تجهیز می‌کند و دریانوردی در آب‌های بین المللی را مختل و از تروریسم و سازمان‌های تروریستی حمایت می‌کند.

کوریلا همچنین مدعی شد: ایران علاوه بر بی ثبات کردن منطقه، امنیت و تجارت جهانی را تهدید می‌کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر