پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۰۲۸۵
جمعه ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸

فکرشهر: هواشناسی بوشهر از تقویت بارش‌ها از عصر امروز جمعه و طی فردا خبر داد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، معاون پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با ورود سامانه بارشی به استان از اواخر وقت دیروز شاهد افزایش پوشش ابر و بارش‌های پراکنده‌ای به‌ویژه در مناطق شمالی استان هستیم.

زهرا راستگو افزود: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از عصر امروز و طی روز شنبه بارش‌ها تقویت و تشدید می‌شود و در این مدت بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش تندباد و در مناطق مستعد بارش تگرگ از پدیده‌های مورد انتظار در سطح استان و بر روی دریا است.

وی گفت: همچنین دمای هوا نیز از امشب روند کاهشی خواهد داشت.

معاون هواشناسی بوشهر جهت وزش باد را متغیر، بیشتر جنوب شرقی تا شمال شرقی گاهی جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۴ گاهی تا بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت و از عصر امروز با سرعت ۱۶ تا ۴۸ گاهی تا بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی کرد.

وی ادامه داد: ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر و  از عصر امروز به‌تدریج ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی تا ۲۴۰ سانتیمتر خواهد بود.

به گفته راستگو، فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۲:۴۵ دقیقه بامداد، مد اول دریا ۰۸:۴۸، جزر دوم ۱۲:۲۴ و مد دوم ساعت ۱۹:۳۸ دقیقه است.

همچنین هواشناسی برای این مدت اختلال در تردد‌ها و فعالیت‌های دریایی در خلیج فارس، خطر غرق شدن شناور‌ها به ویژه شناور‌های سبک و نیمه سنگین، پاره شدن تور‌های صیادی، خطر غرق شدن شناگران و خطر خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحلی را پیش بینی کرده است؛ بنابراین به مردم و به ویژه دریانوردان توصیه شده ضمن خودداری از تردد‌های دریایی بویژه تردد شناور‌های سبک و نیمه سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی در سواحل و فراساحل استان بوشهر از شنا در سواحل و رودخانه‌ها بپرهیزند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر