جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۰۴۸۵
يکشنبه ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳

فکرشهر: سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در یادواره شهدای هسته‌ای که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر در این دانشگاه برگزار شد، با طرح این سوال که چطور می‌شود در قرن 21 و در شرایطی که بشر ادعای گفت وگو، صلح و آزادی دارد، دانشمندان یک کشور ترور می‌شوند، اظهار داشت: 5 دانشمند ما را به دلیل عالم بودن و تلاش در عرصه علم و‌آگاهی ترور کردند. سوال بعدی این است چه کسانی این ترورها را انجام داده و هدف از این اقدام چه بوده است؟ همانطور که می‌دانید آنهایی که ادعای پیشرفت و علم و اگاهی داشتند اول دانشمندان ما را در فهرست تحریم قرار داده و بعد هدف ترور قرار دادند.

به گزارش فکرشهر به نقل از تسنیم، جلیلی با طرح این سوال که چه کسانی به خود اجازه می دهند، عالمان یک رشته را هدف ترور و عرصه های علمی را هدف رفتارهای خرابکارانه قرار دهند، گفت: کسانی این رفتارها را انجام می‌دهند که ادعای‌ تمدن تجدد و اگاهی دارند؛ جدای از این تناقض، چه طور می شود برخی برای آنها کف می‌زنند.

وی با بیان اینکه دانشگاه باید در این زمینه تصویر صحیحی داشته باشد و آن را به دیگران هم ارایه دهد، تصریح کرد: البته در این زمینه بررسی تحولات و مولفه‌های مختلف داخلی و جهانی آن زمان نیز باید مورد توجه قرار گیرد؛ اینکه چرا کسانی رفتارهایی می‌کنند که یک دانشمند شهید شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به اینکه طبق اعلام مسئولین همین کشورها فعالیت‌های نیروگاه هسته‌ای نطنز یک فعالیت صلح آمیز است، گفت: با این وجود چرا این نیروگاه هدف تخریب قرار می‌گیرد و مدعیان حقوق بشر سکوت می‌کنند؛ چرا کسانی به خودشان اجازه می دهند که به ما بگویند باید توافقی با ما صورت گیرد که طی آن فعالیت دانشمندان شما باید با ما هماهنگ باشد.

جلیلی ادامه داد: غرب حدود چهارصد سال پیش در حوزه علم قدم زد و به فکر تسلط به دنیا از طریق علم می‌افتد؛ در این مسیر مانع دستیابی دیگر تمدن‌ها به علم می شود تا جایی که تلاش‌های شخصیتی مانند امیرکبیر را هم بر نمی‌تابد و او را از مسیر خارج می کند و در این بین کسانی مانند تقی زاده ها برای آنها دست می‌زنند. 

وی افزود: جالب اینجاست همین‌ها شعار آزادی و دموکراسی می‌دهند و دم از شعار آزادی، زن و زندگی می‌زنند اما به صدام اسلحه می دهد تا زندگی زنان و مردان بیگناه ایرانی را از آنها بگیرند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد، اگر تحلیل درستی نداشته باشیم و مختصات را خوب نبینیم و تحلیل کنیم، همان کسانی که بدترین رفتار را نسبت به آزادی داشتند، عَلَم آزادی دست می‌گیرند یا عَلَم عِلم را بلند می‌کنند اما از دستیابی دیگران به علم جلوگیری می‌کنند.

جلیلی با اشاره به وقایع اخیر کشور گفت: طبق اعتراف خودشان، فشار اقتصادی، جنگ و ترور آنها را به نتیجه نرساند. خودشان گفتند فشار حداکثری موفق نشد؛ اگر فقط قدرت اقتصادی و نظامی مهم بود که آنها امکانات بیشتری داشتند، نتوانستند چون دانشمندانی مثل فخری زاده ها مقابل آنها می‌ایستد و فهمیدند اگر ملتی مقابل آنها بایستد به نتیجه نمی‌رسند. 

وی دلیل رفتارهای اخیر دشمنان در قبال کشور را ناتوانی آنها در راهبردهای دیگر بیان کرد و گفت: وقتی نمی‌توانند در یک استدالال و منطق درست گفت وگو کنند، به ترور روی می‌‌آورند؛ وقتی می‌بینند آن هم جواب نداد به تزویر روی می‌آورند فضا را غبار آلود می‌کنند تا نگذارند گفت و گو شکل بگیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نحوه شهادت شهید عجمیان گفت: این شهید حتی باطوم هم دستش نبود؛ دیدید با پیکر بی جان او چه کردند و حالا برای قاتلین او چه می‌کنند؟ شهدای هسته‌ای ما هم افراد بزرگی بودند، ایستادند و علم ما را پیشرفت دادند. دشمن می‌فهمد این شهدا با ایستادگی خودشان چه پیام امیدبخشی منتشر می‌کنند و برای همین از آنها می‌ترسند.

جلیلی با اشاره به وضعیت امروز کشورهای پیشرفته در قبال کرونا گفت: ببینید کشورهای مدعی علم و پیشرفت این روزها چه تعداد فوت بیمار کرونایی را داشتند در حالیکه ما را از واکسن محروم کردند و خودمان ساختیم و این روزها آمار صفر فوتی در کرونا را هم تجربه کردیم.

وی با اشاره به نگرانی دشمن از پیشرفت کشور و ارائه الگوی تمدنی از سوی ایران به سایر کشورها گفت: روزی به ما سیم خاردار نمی‌دادند اما امروز به اذعان خودشان نگران این هستند که اگر ایران فلان پهپاد را به روسیه دهد، موازنه قدرت به هم می‌خورد لذا دشمن نگران پشت سر گذاشتن موانعی است که در این مسیر برای ما ایجاد کرده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام راهبرد دشمن را در این زمینه بزرگ کردن نقاط ضعف کشور به منظور جلوگیری از دیده شدن نقاط قوت دانست و خاطرنشان کرد: دشمن نگران این است در این مسیر تمدنی، ایران موانع را پشت سر گذارد و پس از آن به دنبال رفع نقاط ضعف باشد لذا باید ببینیم چگونه می‌توانیم مسیری که شروع شده را به بهترین شکل پشت سر بگذاریم و از این میراث ارزشمند استفاده کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر