جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۰۴۹۶
دوشنبه ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹

فکرشهر: روزنامه جمهوری اسلامی با لیست کردن انحرافاتی که در انقلاب اسلامی روی داده است به شدت از نحوه برگزاری انتخابات انتقاد کرد و آن را نه انتخاب بلکه انتصاب نامید.

به گزارش فکرشهر، جمهوری اسلامی نوشت: مسئولان نظام با افتخار اعلام می‌کنند که انتخابات مجلس و ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا برگزار می‌کنند. وقتی تمام افراد واجدصلاحیت قانونی برای ورود به مجلس یا رئیس ‌جمهور شدن ردصلاحیت می‌شوند و صحنه فقط برای افراد مورد نظر مسئولین‌ خالی می‌ماند، آنچه اتفاق می‌افتد انتخاب نیست، انتصاب است. در چنین وضعیتی چگونه می‌توان از مردم انتظار داشت خود را در تعیین سرنوشت خویش و کشورشان سهیم بدانند؟ نظام حکومتی انقلابی که به مشارکت‌های بالای 80 و 90 درصدی مردم در انتخابات افتخار می‌کرد چگونه است که حالا کاهش مشارکت تا دور و بر 40 درصد را حماسه می‌نامد؟ این یعنی فاصله گرفتن از اهداف انقلاب و دور شدن از مردم.

در ادامه این مطلب یادآور شده است: مفهوم سیاست «نه شرقی – نه غربی» نیز اینست که با دولت‌ها اعم از شرقی و غربی تعامل داشته باشیم بدون آنکه زیر سلطه آنها برویم و یا درصدد سلطه ‌طلبی باشیم. ما برخلاف این دستورالعمل اعتدالی، چین و روسیه را محرم و اروپا و آمریکا را نامحرم دانستیم در حالی که همه‌ی آنها از یک جنس هستند و در غیر قابل اعتماد بودن هیچ تفاوتی با همدیگر ندارند. 

جمهوری اسلامی در پایان تاکید کرده است: بازگشت به اهداف اولیه انقلاب، تنها راه ناکام نمودن دشمن است. شجاعت این بازگشت را داشته باشید و این واقعیت را بپذیرید که عقب ‌نشینی در جائی که لازم باشد، شجاعت است و به موفقیت منجر می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر