جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی؛
کد خبر: ۱۳۰۶۹۷
چهارشنبه ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۸

فکرشهر: ‬رئیس کل دادگستری استان بوشهر در جریان بازدید از زندان برازجان دستور آزادی ۶۳ نفر از زندانیان را به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردارشهید حاج قاسم سلیمانی صادر کرد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، رئیس کل دادگستری استان بوشهر عصر چهارشنبه همراه با معاون، مسئولان قضائی دادگستری شهرستان دشتستان و مدیر کل زندان‌های استان بوشهر از زندان برازجان بازدید کرد.

مهدی مهرانگیز در جریان این بازدید ضمن اعطای مرخصی به ۱۳ نفر از مددجویان دستور رسیدگی به پرونده مددجویان و آزادی ۶۳ نفر از زندانیان را صادر کرد.

وی با حضور در اماکن اصلاحی و تربیتی زندان برازجان و ارزیابی برنامه‌های بهداشتی و فرهنگی در جریان روند امورات قرار گرفت و توصیه‌های لازم نیز ارائه داد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در جمع مددجویان حضور یافت و ضمن تبیین مقام حضرت فاطمه زهرا (س)، افزود: توبه از راه‌های بازگشت از گناه است و خداوند توبه پذیراست ارتباط با خدا را قطع نکنید زیرا داشتن تقوا علاوه بر خودسازی می‌تواند از ارتکاب جرم و تخلف جلوگیری کند.

وی افزود: با استفاده از برنامه‌های فرهنگی و اصلاحی در زندان و اصلاح رفتار از برنامه‌های آموزشی و مهارت آموزی و اشتغالزایی نیز استفاده کنید تا پس از برگشت از زندان بتوانید مشغول به فعالیت شوید و از فرصت‌های شغلی با مهارتی که کسب کرده اید بهره برید.

مهرانگیز انجام برنامه‌های لازم به منظور اصلاح رفتار مددجویان در طول تحمل کیفر در زندان را ضروری دانست و گفت: اصلاح و تغییر رفتار زندانیان در کاهش وقوع جرم و در نتیجه ارتقای سلامت جامعه اثر گذاری زیادی دارد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در ادامه بر حفظ حقوق شهروندی تاکید کرد و گفت: باید با رعایت حفظ حقوق شهروندی افراد و حفظ کرامت انسانی در زندان زمینه اصلاح و تربیت مددجویان خطاکار فراهم شود.

وی بازدید مستمر قضات و مسئولان قضائی را مهم دانست و گفت: قضات باید از اعمال مجازات‌های جایگزین حبس، ارفاقات و تسهیلات قضائی بیشتر استفاده کنند تا شاهد کاهش و کنترل جمعیت کیفری باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر