جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۰۸۰۴
جمعه ۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳

فکرشهر: معاون سیاسی سپاه گفت: استراتژی دشمن در آشوب‌های اخیر "فریب مردم" بود آن چیزی که می‌تواند جلوی فریب به ویژه فریب جوانان را بگیرد آگاه‌سازی تبیین و روشنگری است.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، سردار یدالله جوانی عصر دیروز در سالروز حماسه 9 دی، در گلستان شهدای اصفهان با طرح این سوال که چرا حماسه 9 دی، روز بصیرت و روز میثاق با ولایت نام‌گذاری و مطرح شد، اظهارداشت: این مهم است که بدانیم بصیرت مردم از کجا سرچشمه می‌گیرد و این سوال مطرح می‌شود که چرا دشمنان ما 43 سال به طور مستمر دشمنی می‌کنند و رمز‌ و راز دشمنی جبهه استکبار با محوریت آمریکا علیه ملت ایران چیست؟ همچنین این سوال مطرح می‌شود که چه تشابه‌هایی بین فتنه 88 و حوادث و اغتشاشات و جنگ ترکیبی اخیر وجود دارد؟

وی با طرح این سوال که اغتشاشات اخیر چه ماهیت و اهدافی را دنبال می‌کرد، افزود: اساساً مردم ما با بصیرت در راه خدا لبیک به امام گفتند، قیام و انقلاب اسلامی را پیروز کردند و سالها با بصیرت نقشه‌ها و فتنه‌های دشمنان را با شکست مواجه کردند. این بصیرت ملت ما بودکه جنگ تحمیلی را به دفاع مقدس تبدیل کرد. قریب 200 هزار شهید دوران دفاع مقدس با بصیرت بودند که با تشخیص راه و به امر امام خمینی (ره) لباس جهاد بر تن کردند و باحضور در میدان‌های جهاد از انقلاب اسلامی پاسداری و نقشه دشمنان را نقش بر آب کردند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران با اشاره به بصیرت بی‌بدیل ملت ایران، بیان کرد: باید بررسی کرد که در سال 88 چه نقشه‌ها و فتنه‌های عظیمی برای فریب ملت ایران طراحی شده بود، فتنه بزرگ آمریکایی- صهیونیستی در سال 88 با مقدمات نزدیک به 15 ساله به گونه‌ای طراحی شده بود که بسیاری از کارشناسان و صاحبنظران در خارج از کشور، بازیگران و بانیان این فتنه از اجرایی شدن و نتیجه دادن فتنه خود اطمینان خاطر داشتند. اگر کسی بخواهد بداند عظمت حماسه 9 دی چگونه است باید به ابعاد و زوایای پنهان و آشکار این فتنه پی ببرد.

سردار جوانی خاطرنشان کرد: فتنه‌ 88 فتنه‌ای بود که آمریکایی‌ها آن را طراحی و صهیونیست‌ها از آن پشتیبانی کردند، که بازیگران این فتنه نیز برخی کسانی بودند که در انقلاب سابقه داشته و بر سر سفره انقلاب بزرگ شدند. اساس این فتنه نیز دروغ برای ایجاد بدبینی و دوگانه سازی بین مردم و حکومت و در نهایت هدف فریب مردم بود. درحالیکه دشمنان ما تصور می‌کردند که نقشه‌شان به نتیجه می‌رسد مردم ما با هوشمندی، درایت و بصیرت این نقشه را درهم شکستند و روز 9 دی روزی بود که مردم، فتنه‌گران و حامیان فتنه را منزوی ساختند به همین دلیل این روز را روز قله بصیرت ملت ایران می‌نامند.

وی با بیان آنکه امروز 43 سال است که ملت ما پیوند خود با ولایت را حفظ کرده، گفت: این پیوند در فتنه 88 هدفگذاری شده بود، اما منشأ این بصیرت رهبر معظم انقلاب بود. رهبر در نماز جمعه 20 خرداد 88 فرمودند که اینها فکر می‌کنند که ایران هم همچون گرجستان است، چرا که گرجستان از جمله کشورهایی بود که آمریکایی‌ها، اروپایی‌ها و امپراتوران رسانه‌ای موفق شدند در انتخاب آن با کودتای مخملی دولت مردمی را ساقط و دولت مطابق خود را بر سر کار آوردند. در ایران نیز نقشه آن بود که جریان‌های غرب‌گرا با متهم کردن نظام به تقلب و اصرار بر باطل کردن آن و سپس فاقد صلاحیت اعلام کردن افراد و شورای نگهبان نسبت به برگزاری انتخابات با دروغ بزرگ تقلب در انتخابات مسیر دیگر را آغاز کند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران تصریح کرد: بی‌اعتنایی به اغتشاشاگران و همراه نشدن با آنها، حماسه آفرینی در 13 آبان سال جاری و حماسه حضور در روز سه‌شنبه اخیر در سراسر کشور با تشییع 400 شهید در کلانشهرهای مختلف و روستاها از اهمیت و بصیرت ویژه مردم برخوردار است. باید به این موضوع توجه داشت که بصیرت مردم از ایمان، تقوا و خدامحوری آنها سرچشمه گرفته است. اگر تا به امروز با گذشت بیش از 4 دهه در میان این حجم از توطئه‌ها از ابتدای انقلاب تا به امروز ملت در صحنه بوده و از آن صیانت کرده این بصیرت از اخلاص، تقوا و ایمان مردم سرچشمه می‌گیرد.

وی گفت: در سالهای اخیر دشمنان با بررسی‌هایشان دریافتند که چرا به موفقیت نمی‌رسند به همین دلیل ایمان، تقوا، حجاب و حیای زنان و غیرت مردم ما را نشان گرفتند. این سوال مهم مطرح است که چرا دشمن با ما دشمنی می‌کند؟ باید به نسل جوان گفت که اگر دشمنان، آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و اروپایی‌ها 43 سال است که به طور مداوم با ملت ما دشمنی می‌کنند یک دلیل عمده دارد و آن است که این ملت با قیام خود را در راه خدا اسلام سیاسی را احیا و پرچم اسلام ناب را به اهتزاز درآورد و تحت حاکمیت آیت الله خامنه‌ای در مسیر پیشرفت به حرکت درآمد.

سردار جوانی با بیان آنکه دشمنانی که دوگانه‌های دروغین علم و ایمان را مطرح می‌کردند و برهمین اساس دین را عامل تهجر معرفی ساخته و با تفکرهای مادی‌گرایانه ملت‌های مختلف به ویژه مسلمان را چپاول می‌کردند امروز احساس خطر می‌کنند، ادامه داد: امروز تمام ظالمان و ستمگران به خاطر انقلاب ملت ایران به اندامشان لرزه و تلاش می‌کنند که این پرچم به پایین کشیده شود چرا که این پرچم که هر روز قدرتمندتر می شود بر روی آن شعار پرچم‌های ظالم و ستمگر نوشته نشده است. آمریکا اگر به قدرت برسد به دنبال چپاول ملت‌ها خواهد بود و با تفکر استکباری دیگران را غارت می‌کند.

وی بیان کرد: جنس قدرت نظام اسلامی به گونه‌ای است که اگر به قدرت رسد در مقابل ظالمان و در کنار مظلومان می‌ایستد چرا که شعارش کرامت انسان‌ها است. فتنه 88 و اغتشاشات اخیر با کارهای از پیش طراحی شده اجرا شد و در توطئه‌های اخیر آنها به دنبال آن بودند که با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها فتنه‌ای را راه‌اندازی کنند که با درگذشت خانم امینی بهانه آن را یافتند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران گفت: در سال 88 نظام را متهم به تقلب در انتخابات و در سال 1401 نظام را به مظلوم‌کشی کردند. هدف اصلی آنها فریب است اما در هر دو با عنایت الهی و درایت رهبری شکست خوردند. دشمنان در این حوادث اخیر به گونه ای افراد را متوهم کردند که گویا جمهوری اسلامی 48 ساعت دیگر دوام ندارد.

وی با بیان اینکه این مردم در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) نشان دادند که در کدام میدان هستند، تصریح کرد: حضور مردم در روز سه شنبه اثبات کرد مردم بر ارزش های انقلاب ایستاده و پایبند هستند.

سردار جوانی خاطرنشان کرد: ما گزینه های متعدد پیش روی نداریم که بخواهیم از بین راههای مختلف راهی را انتخاب کنیم. ما با خدای خود و شهدا پیمان بستیم که پرچمی را که امام(ره) به اهتزاز در آورده را تا جان داریم در اهتزاز باشد تا روزی به دست امام زمان برسد.

وی با بیان اینکه لحظه‌ای به خود تردید راه ندهید، اظهار داشت: دشمن در این جنگ با هزینه‌ای میلیاردی تلاش می‌کند در جامعه ایجاد یاس کند و به شکل‌های مختلف دستاوردهای انقلاب را انکار و ضعف‌ها را برجسته می‌کند. اینجاست که همگان وظیفه دارند نقشه دشمن را خنثی کنند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران ادامه داد: مقام معظم رهبری در تحلیل اتفاقات اخیر فرمودند نه تنها اغتشاشات بلکه یک جنگ ترکیبی بود . پس زمانی که دشمن جنگ ترکیبی راه می‌اندازد جهاد ملت و مسئولان نیز باید ترکیبی باشد. زمانی که دشمن از هر لحظه استفاده می‌کند، ما هم باید در همه این صحنه‌ها هوشمند ،به لحظه و به هنگام مقابله کنیم.

وی با بیان اینکه دشمن احساس می‌کند فرصتش برای غلبه بر ملت ایران روبه پایان است، گفت: 43 سال گذشت و اقدامات تروریستی نتوانست این انقلاب و مقاومت ملت را شکست دهد. این ملت امروز در نزد جهانیان عزیز و قدرتمند است. هرچند مشکلاتی را در حوزه اقتصادی داریم اما همه شاخص‌های نشان می دهد که ملت ایران و نظام اسلامی تحت رهبری ولی فقیه به سرعت موانع را یکی پس از دیگری پشت سرگذاشته و جلو می‌رود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر