جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۰۸۲۳
جمعه ۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۳

فکرشهر: مدیرعامل شرکت پالایشگاه گاز فجر جم گفت: با تکمیل سد باغان تا پایان امسال مردم شهرستان‌های جم و دشتی از مزایای آن بهره مند می‌شوند.‌‌

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، هاشمی افزود: ساخت سد باغان با مشارکت وزارت نیرو در حال اجراست.

وی گفت: اجرای این طرح از سال ۱۳۹۳ آغاز شده است و تاکنون ۱۵۸ میلیارد تومان از سوی وزارت نفت هزینه شده و در گام آخر نیاز شد با تزریق ۲۱۵ میلیارد تومان دیگر این طرح تکمیل شود.

مدیرعامل پالایشگاه گاز فجر جم افزود: وزارت نیرو اعلام کرد سد باغان امسال آبگیری می‌شود و امیدواریم تا پایان سال با تکمیل آن، تنگنا‌های مربوط به کمبود آب در منطقه حل و فصل شوند و مردم منطقه شهرستان جم و دشتی از آب این سد بهره ببرند.

هاشمی با اشاره به اجرای طرح دیگری برای انتقال آب شیرین به منطقه جم گفت: آب خلیج فارس به‌عنوان آب آشامیدنی هم قرار است به منطقه انتقال داده شود تا همکاران صنعت نفت و مردم از آن استفاده کنند.

وی افزود: اقدام‌های مربوط به خطوط انتقال و تصفیه آب بر اساس تعهد و مسئولیت‌های وزارت نیرو انجام شده، اما بخشی از تأمین مالی آن به‌عهده ماست و در شرکت ملی گاز مصوب شد ۷۰ میلیارد تومان برای اجرای این طرح پرداخت کنیم.

هاشمی گفت: این طرح هم در حال تکمیل شدن است و به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: ساخت ساختمان جدید در بیمارستان توحید جم که اعتبار حدود ۱۸۸ میلیارد برای آن تخصیص داده شده نیز طرح  دیگر پالایشگاه گاز فجر جم در حوزه مسئولیت اجتماعی است که تأمین اعتبار آن در وزارت نفت و شرکت ملی گاز انجام شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر