پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۰۸۴۷
جمعه ۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: باتوجه به اینکه این استان میزبان بزرگترین صنعت نفت ، گاز و پتروشیمی در کشور است مسوولان برای اولویت بخشیدن به اشتغال جوانان بومی در این صنایع اقدام کنند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر جوانان و نوجوانان را سرمایه‌های اساسی کشور دانست و به مسئولان توصیه کرد: با تمام وجود در خدمت آنها باشید و برای فراهم کردن امکانات ورزشی، آموزشی، سالم سازی فراغت، بصیرت افزایی و اشتغال آنها تلاش کنید.

وی بیکاری را منشا دیگر آسیب‌های اجتماعی دانست و اضافه کرد: بارها به مسئولان استان درباره قواعد بکارگیری جوانان بومی در صنایع استان تذکر داده شد اما در عمل نتیجه مطلوب نبوده است.

امام جمعه بوشهر خطاب به مسئولان بیان کرد: کاری نکنید که مردم گلایه مند تقاضای برخورد قانونی را داشته باشند.

صفایی بوشهری از جوانان نیز خواست تا با فراگرفتن آموزش‌های فنی و حرفه‌ای شرایط اشتغال در این صنایع را کسب کنند تا مانعی برای استخدام آنها نباشد.

وی افزود: استکبار جهانی همواره به دنبال تسلط بر جامعه جهانی بویژه جغرافیای دارای جوامع استقلال طلب بوده است.

امام جمعه بوشهر افزود:در این راستا پیوسته در ایران فتنه‌های امنیتی، فرهنگی، امنیتی، اقتصادی، علمی و نظامی ایجاد کرده است.

وی افزود: دشمن در فتنه ۸۸ به زعم خود به دنبال انقلاب مخملی و براندازی بود با این هدف بیش از ۱۰۰ برنامه برای شرایط خاص طراحی کرده بود.

صفایی بوشهری ادامه داد: هدایت‌های رهبر فرزانه انقلاب و بصیرت و ولایتمداری مردم تهاجم سنگین دشمن در این فتنه را شکست داد؛ بنابراین نهم دی ماه یوم الله است چرا که باعث اعتلای اسلام شد.

سردار سلیمانی الگویی مناسب برای مسؤلان است

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی، گفت: حاج قاسم الگویی مناسب برای مسئولان کشور است چرا که همه وجودش را برای نظام اسلامی هزینه کرد.

وی عنوان کرد: ولایتمداری و ملازمت و تابعیت از رهبری،مجاهدت کارآمد و به سرانجام رساندن کارها، مردم مداری و محبت به مردم و عشق و علاقه به شهادت از ویژگی‌های شاخص این شهید بزرگوار بود.

صفایی بوشهری اضافه کرد: سردار سلیمانی خود را هزینه نظام و انقلاب و مردم کرد، ذره‌ای به فکر ارتقای پست نبود و موفقیت در همه امتحانات به مدد مجاهدت، ولایتمداری،اخلاص از دیگر ویژگی‌های شخصیتی او بود.

نماینده ولی فقیه ضمن تبریک سال نو میلادی به مسیحیان با بصیرت جهان، گفت: مسیحیان بصیر به دنبال عدالت جهانی به عنوان شعار حضرت عیسی (ع) هستند اما سران کشورهای جبهه استکبار با عنوان مسیحیت دست به جنایت‌های بسیاری زده اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر