چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۰۸۵۸
شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶

فکرشهر: امام جمعه دیر گفت: مردم خوب و وفادار ما باوجود فشارهای اقتصادی و گرانی‌ها وفاداری خود به نظام و حمایت خود از مسئولان را اعلام کردند و می‌طلبد مسئولان با روحیه جهادی به آنها خدمت کنند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بندر دیر با تبریک حماسه ۹ دی، اظهار داشت: نهم دی ماه را باید به عنوان یک برگ زرین در کارنامه ملت بزرگ ایران و نقطه عطف بزرگ در تاریخ انقلاب مطرح کنیم.

امام جمعه دیر افزود: نهم دیماه نماد ولایت مداری، عزت طلبی و استقلال طلبی و خداباوری و بصیرت ملت ایران معرفی کنیم.

وی درباره دلیل بزرگداشت نهم دیماه سال ۸۸، بیان کرد: خدا در قرآن نسبت به بزرگداشت ایام الله دستور داده است، روز نهم دی ماه ۸۸ واقعاً مصداق بارز یوم الله بود که ملت ایران تحت عنایات الهی و هدایت‌های ائمه اطهار و خصوصاً سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع)، بزرگترین توطئه خارجی و فتنه داخلی علیه انقلاب اسلامی و نظام ولایی را درهم شکست و توطئه گران خارجی و فتنه گران داخلی همسو با بیگانگان را ناکام ساخت.

حسینی با بیان اینکه فتنه ۸۸ به مراتب خطرناک‌تر از جنگ تحمیلی بود، گفت: در جریان جنگ هشت ساله مردم دشمن را می‌دیدند و سال‌ها سابقه دشمنی اش را می‌دانستند و همگان مقابلش ایستادند اما فضای فتنه فضای غبارآلود است و حق و باطل بهم آمیخته می‌شود.

وی افزود: در جریان فتنه کسانی میدان داری می‌کنند که دارای سوابق هستند مانند جنگ جمل و صفین که کسانی مقابل امیرالمومنین (ع) قرار گرفتند که دارای سوابق جهادی و مبارزاتی و صحابه پیامبر بودند و تبلیغات گمراه کننده معاویه هم تأثیرگذار بود بنابراین تشخیص بین حق و باطل در فتنه سخت است.

بصیرت، چراغ راه عبور از فتنه

وی، بصیرت را چراغ راه عبور از فتنه‌ها دانست و افزود: برای هر زمانی به بصیرت نیاز داریم و در دهه بصیرت باید علاوه بر افزایش بصیرت خود، دیگران را هم بصیرت افزایی کنیم.

امام جمعه دیر بیان کرد: فتنه با اقدامات سیاسی و امنیتی قابل دفع نیست و به حضور عظیم مردم نیاز دارد و حضور مردم در نهم دی ماه ۸۸ باطل السحر تبلیغات دشمن بود.

وی خاطرنشان کرد: در حوادث اخیر نیز که خطرناک‌تر از فتنه ۸۸ و یک جنگ ترکیبی بود باز هم حضور مردم بویژه در مراسم تشییع شهدا نقشه دشمن را خنثی کرد.

حسینی عنوان کرد: در جریان نهم دی ظرفیت‌های مردمی انقلاب و نظام مبتنی بر مردم سالاری دینی برای عبور از بحران‌ها بیش از پیش آشکار شد.

وی ادامه داد: انقلاب ما یک انقلاب مردمی بود و تداوم انقلاب هم باید با حضور مردم در صحنه باشد که تاکنون این گونه بوده و بعد از این نیز ما به حضور مردم نیاز داریم.

خطیب جمعه دیر تاکید کرد: تا زمانی که ما به نظام و ارزش‌های اسلامی پایبند هستیم، دشمن هم توطئه می چیند و حضور مردم توطئه دشمن را خنثی می‌کند و عاملی که مردم را به صحنه می‌آورد، ایمان قلبی و دینی مردم و صداقت مسئولان با مردم است.

وی تاکید کرد: همچون گذشته پشت سر رهبر فرزانه انقلاب و گوش به فرمان باشیم تا بتوانیم توطئه‌ها و تبلیغات دشمن را خنثی کنیم.

عمل به وصیت نامه شهید سلیمانی و دفاع از خیمه ولایت

حسینی با گرامیداشت یاد علامه مصباح یزدی و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان دو بازوی توانای ولایت، گفت: همان طوری که در سپاه امیرالمومنین (ع) ما هم عمار داریم و هم مالک اشتر را در جمهوری اسلامی هم از یک سو علامه مصباح یزدی که با بیانات و بصیرت افزایی در مقابل شبهه افکنانه میدان داری کردند داریم و هم سردار شهید سلیمانی داریم.

وی تاکید کرد: بعد از گذشت سه سال از شهادت سردار سلیمانی، مردم همچنان با ایشان عشق می‌ورزند چون وی کارهایش از روی اخلاص بود.

حسینی با اشاره به مجاهدت‌های شهید سلیمانی در دفاع مقدس و مقابله با اشرار و استکبار جهانی، ابراز کرد: بزرگترین خدمت سردار شهید سلیمانی به اسلام و امت اسلامی مقابله با داعش و دفع کردن شر این گروهک تکفیری از جهان اسلام بود که با مجاهدت ایشان و شهید ابومهدی المهندس و عزیزانی در افغانستانی و پاکستانی و عراق محقق شد.

وی یادآور شد: مهم‌تر از برگزاری مراسم بزرگداشت سردار شهید سلیمانی عمل به وصیت نامه ایشان و دفاع از خیمه ولایت و جمهوری اسلامی است و ایشان جمهوری اسلامی را حرم می‌دانست.

امام جمعه دیر گفت: ارزش‌هایی مانند تعهد، ایمان، عبودیت، شهامت، شجاعت، پایبندی به ارزش‌های اسلامی، ولایت مداری، تواضع، روحیه انقلابی، مردم داری، نوع دوستی، روحیه جهادی و … مجموعه‌ای است که مکتب شهید سلیمانی را تشکیل می‌دهد و ما باید این مکتب را دنبال و در جامعه نهادینه کنیم.

امام جمعه دیر با اشاره به فشار از دو طرف بر قوه قضائیه در رابطه با دستگیرشدگان اغتشاشات اخیر، گفت: دو طرف ماجرا باید به استقلال قوه قضائیه احترام بگذارند و رسیدگی عادلانه صورت گیرد و آنچه حق و عدالت است درباره افراد اجرا شود نه بگوییم آزاد باید گردد و نه اعدام باید گردد شاید بعضی‌ها حقشان اعدام باشد و بعضی‌ها حقشان این نباشد.

وی ادامه داد: بعضی‌ها بیش از حد دامن می‌زنند که اینها جرمی مرتکب نشده‌اند، طبیعی است که اینها خودشان جز جریان فتنه و آتش بیماران معرکه هستند.

حسینی با اشاره به اوضاع اقتصادی کشور، تاکید کرد: مردم خوب و وفادار ما باوجود فشارهای اقتصادی و گرانی‌ها وفاداری خود به نظام و حمایت خود از مسئولان اعلام کردند و می‌طلبد مسئولان با روحیه جهادی به این ملت خدمت کنند.

وی عنوان کرد: افزایش تحریم‌های دشمن، بی توجهی‌ها به فرمایشات رهبری در دولت گذشته، برخی کم تدبیری‌ها در این دولت که باید اصلاح و درباره بکارگیری افراد تجدید نظر شود و در کنار آن نقش حوادث چندماهه اخیر را نباید نادیده گرفت که آسیب‌های زیادی به بازار و بحث حضور گردشگران و زائران زده است که امیدواریم با درایت مسئولان مشکلات مردم کمتر شود.

حسینی با اشاره به سالروز ابلاغ پیام تاریخی حضرت امام (ره) به گورباچف، گفت: کسانی که مطرح می‌کنند در جمهوری اسلامی به زن‌ها بی اعتنایی و زن‌ها تحقیر می‌شوند بدانند امام در رأس این هیأت که به سرپرستی فقیه بزرگوار آیت الله جوادی آملی بود، همراه ایشان یک بانوی بزرگواری یعنی مرحومه دباغ گذاشتند که این عنایت امام و جمهوری اسلامی به بانوان بوده و هست.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر