چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۰۹۶۱
چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱

فکرشهر: مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتستان با حضور فرماندار شهرستان، مدیرکل ارشاد استان بوشهر و جمعی از هنرمندان در تالار فرهنگ برازجان برگزار شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، طی مراسمی از زحمات عباس راستی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتستان تقدیر و سعید رستمی به‌عنوان رئیس جدید این اداره معرفی شد.

فرماندار دشتستان در این آئین با اشاره به دستاوردها و نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه اظهار داشت: علت ماندگاری ایران اسلامی وجود ریشه‌های فرهنگی است که جلوی همه فتنه‌ها، دسیسه‌های دشمنان و منافقان را گرفته است.

وی اضافه کرد: ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومان توسط بنیاد مسکن در سال جاری فقط یکی از دستاوردهای انقلاب در رسیدگی به این قشر است.

احمد بنافی بابیان اینکه فرهنگ دشتستان اصالت دارد، گفت: در یک منطقه‌ای که بیش از ۳ هزار سابقه تمدنی، یک‌چهارم استان و بیش از نیمی از نویسندگان استان را در برگرفته نشان از فرهنگ اصیل این منطقه دارد.

وی حوزه تئاتر در دشتستان را بی‌نظیر توصیف کرد و ابراز داشت: تئاتر دشتستان در کشور جایگاه خودش را پیداکرده و باید در حوزه‌های هنری و تجسمی اقدامات بیشتری انجام گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در این مراسم بیان داشت: فلسفه شکل‌گیری ارشاد و نهادهای فرهنگی این بود که با تمام بی‌توجهی که در این ۳۰ سال رخ داد ولی مشکلات در بخش فرهنگ کمتر از بخش اقتصادی است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ صرف سازه فرهنگی نیست تصریح کرد: اگر افرادی مثل قاسم تنگسیرنژاد می‌خواهند خود را در دنیا نشان بدهند باید کمکشان کنیم.

عبدالرحیم افروغ بابیان اینکه هزینه‌های جاری فرهنگ از مرحله زیرساخت جداست، اذعان داشت: امروز آغاز بکار عرصه مدیریت یک جوان است که سعی کردم در تمامی انتصابات از جوانان استفاده کنم.

وی از رئیس جدید ارشاد دشتستان خواست تا قدر هنرمندان دشتستانی را بداند و افزود: نگاه هنرمندان و اصحاب فرهنگ کاملاً انقلابی، ولایی و ارزشی است چون در روزهای متلاطم در کشور هنرمندان استان بوشهر کاملاً انقلابی عمل کردند.

در پایان این مراسم از زحمات عباس راستی با اهدا لوح، تقدیر به عمل آمد و حکم رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتستان به سعید رستمی تقدیم شد.

لازم به ذکر است پیش از این عبدالرضا شنان پور به مدت سه سال، ریاست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتستان و عباس راستی برازجانی به مدت هشت ماه سرپرستی این اداره شهرستان را بر عهده داشتند که در این مراسم از زحمات و فعالیت های ارزشمند آنها تقدیر و تشکر شد.

گفتنی است که سعید رستمی دانشجوی دکتری تخصصی فلسفه تعلیم و تربیت، مدیر اجرایی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه خلیج‌فارس، مدیر مدرسه و مدرس دانشگاه های استان بوشهر را در کارنامه کاری خود دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر