جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۱۰۳۵
دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰

فکرشهر: فرماندار تنگستان گفت: در گام اول و به منظور ساماندهی و رفع یک سری از مشکلات حوزه عشایری، ۱۰ میلیارد ریال به عشایر تنگستان اختصاص یافت.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، احمد لطفی در نشست شورای عشایری شهرستان تنگستان اظهار داشت: با هدف تامین سرمایه در گردش، دولت تسهیلات مناسبی به جامعه عشایری پرداخت می کند.

وی افزود: تامین تسهیلات لازم برای خرید علوفه، پیگیری برای بیمه رایگان عشایر، کمک به رفع مشکل آب آشامیدنی و ایجاد اشتغال پایدار عشایر از جمله برنامه های دولت سیزدهم برای توانمندکردن عشایر است.

فرماندار تنگستان با بیان اینکه ترکیب اجتماعی جمعیت کشور متشکل از سه جمعیت متمایز شهری، روستایی و عشایری‌ است، اضافه کرد: شهرستان تنگستان بعنوان دومین شهرستان عشایری استان بوشهر محسوب می‌شود که دارای ۱۴۰ خانوار عشایری با ۵۴۰ نفر جمعیت و همچنین ۱۵ هزار راس دام عشایری است.

وی ادامه داد: امسال یک سری اقدامات و تامین برخی نیازهای عشایر پیش از ورود آنها به شهرستان انجام شد تا همگام ورودشان با مشکل مواجه نشوند.

لطفی گفت: عشایر بعنوان یک قشر مولد در کشور محسوب می‌شوند که عموم مردم از تولیدات عشایر استفاده می‌کنند و ما قدردان این قشر بوده و وظیفه داریم نیازهایشان را تامین کنیم.

فرماندار تنگستان یادآور شد: استعدادهای ارزشمندی در بین عشایر وجود دارد که نباید غافل شویم و در این زمنیه خدمات آموزشی مناسب به این قشر داده می شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر