جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۱۱۹۹
چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳

فکرشهر: در حالی که جنگ ولادیمیر پوتین در اوکراین به ماه یازدهم می‌رسد، او متهم شده است که در عکس‌های تبلیغاتی ریاست‌جمهوری، از افرادی ثابت برای ژست گرفتن در نقش‌های مختلف استفاده می‌کند.

به گزارش فکرشهر  تعدادی منتقد تیزبین چهره چند نفر را که به نظر می‌رسید در چندین عکس رسمی کنار رهبر روسیه ایستاده‌اند– و خود را کارکنان نظامی، ملوان و مسیحی مومن جا زده‌اند– شناسایی کردند.

این موضوع را نخستین بار تادئوش گیکزان، روزنامه‌نگار اهل بلاروس، در رسانه‌های اجتماعی مطرح کرد. او سه عکس از رئیس‌جمهوری در کنار گروه‌های مردمی در سه رویداد متفاوت را منتشر کرد.

به گزارش ایندیپندنت، این گزارشگر مستقر در بریتانیا با اشاره به اینکه ظاهرا در هر سه عکس، یک زن بلوند حضور دارد– یک بار در صف سربازان، بار دوم در لباس خدمه کشتی و سوم در مراسمی مذهبی– گمانه‌زنی‌هایی را در توییتر به راه انداخت.

حضور او در هر سه عکس- دو بار در ردیف اول، پشت شانه پوتین– موجی از این نظریه‌ها را در توییتر به پا کرد که در واقع کرملین به منظور پر کردن عکس‌های تبلیغاتی دیدار و گفت‌وگو با رئیس‌جمهوری، مرتبا از او استفاده می‌کند.

گیکزان در توییتی که همراه این عکس‌ها منتشر کرد، نوشت: «یک سرباز، یک ملوان، یک مسیحی مومن. خدا به شکلی مرموز جابه‌جا می‌شود!»

پست او به‌سرعت بیش از ۷۸ هزار بار پسندیده شد، ۹ هزار و ۴۰۰ بار بازنشر شد و بیش از یک هزار و ۵۰۰ پاسخ دریافت کرد که به گمانه‌زنی‌ها درباره ارتباط احتمالی این زن با رهبر روسیه دامن می‌زد.

کلاریسا وارد، خبرنگار سی‌ان‌ان، نیز در این بحث «جالب» شرکت کرد و فرضیه‌ خود را ارائه داد که این زن بلوند ممکن است «بازیگری» باشد که برای پر کردن عکس‌های رئیس‌جمهوری از او استفاده می‌کنند.

او به این نکته نیز اشاره کرد که افراد دیگری که در این عکس‌ها دیده می‌شوند، دست‌کم در دو تصویری که گیکزان منتشر کرده است، حضور دارند.

او نوشت: «جالب است. این زن کیست؟ محافظ است؟ بازیگر است؟ چند چهره دیگر هم هستند که در هر دو تصویر در سمت راست ایستاده‌اند.»

گمانه‌زنی بیشتر را جیسون جی اسمارت، خبرنگار کی‌یف پست، به راه انداخت که او نیز این زن را «بازیگر» خواند.

او گفت که عکس این صف «نظامی» هنگام سخنرانی پوتین در شب سال نو گرفته شده، اما عکس «عبادت‌کنندگان» را زمان سخنرانی عید پاک در اوایل سال جاری گرفته‌اند.

اسمارت همچنین مدعی شد که این زن بلوند و سایر افراد مشترک را به احتمال زیاد از دفتر حفاظت از ریاست‌جمهوری آورده‌اند.

او در توییت خود نوشت: «همان‌طور که انتظار می‌رفت: در سخنرانی شب سال نو پوتین حتی سرباز واقعی حضور ندارد، بلکه از بازیگران (افرادی که از دفتر حفاظت ریاست‌جمهوری جمع کرده بودند) استفاده کردند.»

آندری پی زاگورودنیوک، وزیر دفاع سابق اوکراین، در پاسخ به توییت انتقادآمیز اسمارت، نوشت: «بدیهی است. تعجب دارد؟»

پوتین روز شنبه، سخنرانی سالانه سال نو خود را به اعلام حمایت مردم روسیه از سربازانشان که در اوکراین می‌جنگند، اختصاص داد و به «نئونازی‌ها» در اوکراین و غربی‌هایی که ظاهرا قصدشان «ویرانی روسیه» است، وعده پیروزی داد.

او گفت که سربازان این کشور برای «سرزمین مادری‌ ما، حقیقت و عدالت می‌جنگند ... تا امنیت روسیه تضمین شود».

در همین حال، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، به روسیه گفت: «هیچ‌کس شما را به دلیل ایجاد وحشت در پی حملات موشکی شب سال نو میلادی نخواهد بخشید.»

او درباره رئیس‌جمهوری روسیه گفت: «آن‌ها خودشان را مسیحی می‌نامند. به ارتدوکس بودنشان افتخار می‌کنند. اما پیرو شیطان‌اند. از او حمایت می‌کنند و کنار اویند.»

منبع: ایسنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر