شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۱۲۷۲
چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: با توجه به حجم ترددها در محورهای ارتباطی این استان به خصوص در نیمه دوم سال، اصلاح نقاط حادثه ساز و ارتقای ایمنی جاده‌ها ضروری است.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، احمد محمدی زاده شامگاه چهارشنبه در نشست شورای راهبری کاهش تصادفات استان بوشهر که با حضور فرمانده پلیس راه کشور برگزار شد افزود: دهیاران ایمن سازی محورهای روستایی و رفع نقاط حادثه خیز را در دستور کار قرار دهند.

وی از افتتاح طرح آبرسانی سیراف به جم خبر داد و تصریح کرد: این پروژه مهم آبرسانی در بهمن ماه امسال وارد مدار تولید و بهره‌برداری می‌شود و به این صورت تردد روزانه صدها تریلر و کامیون حامل آب حذف می‌شود.

محمدی‌زاده اضافه کرد: با حذف کامیون‌های حامل آب به شهرستان جم، بازسازی و بهسازی جاده سیراف به جم در دستور کار قرار می‌گیرد.

استاندار بوشهر اصلاح جاده‌ها در شهرها و روستاهای استان را مورد تأکید قرار داد و خاطر نشان کرد: برای ایمنی جاده‌ها و اصلاح نقاط حادثه‌ساز اقدامات لازم باید در دستور کار قرار گرفته شود.

وی باتأکید بر راه‌اندازی پلیس راه در مسیر عسلویه به کنگان افزود: طرح‌های یاد شده از محل اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی از جمله طرح‌های ایمنی جاده‌ها و زیرساخت‌های پلیس راه عسلویه به کنگان تأمین شود.

محمدی‌زاده گفت: افزایش تردد خودروها در استان بوشهر نشان از افزایش حمل و نقل بار، مسافر و حضور گردشگر است و با برگزاری نشست‌های تخصصی در راستای کاهش حوادث جاده ای باید تمهیدات لازم برای سفرهای زمستانی و نوروزی گردشگران برگزار شود.

وی با افزایش ۴۲ درصدی تردد خودروها در هشت ماه گذشته افزود: تمرکز بر هوشمند سازی و نظارت تصویری برای کاهش تصادفات و ارتقا ایمنی جاده‌ها یک ضرورت است.

محمدی‌زاده گفت: آموزش دانش‌آموزان در عرصه ترافیک و کاهش تصادفات جاده‌ای بسیار مهم است که این مهم باید در دستور کار قرار بگیرد.

استاندار بوشهر همچنین بر اجرای طرح همیاران پلیس در راستای کاهش تصادفات و ایمنی تردد تاکید کرد.

وی اجرای طرح جامع کاهش حوادث از سوی شورای شهر بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: پارک ترافیک در شهر بوشهر فعال شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر