پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۱۲۷۵
چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶

فکرشهر: فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: حاج قاسم نگاهش این بود که دایره نظام را نباید اینقدر تنگ گرفت که عده‌ای بیرون بماند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در ویژه برنامه ملک سلیمان که به مناسبت سومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی پخش شد، اظهار داشت: آشنایی من با شهید سلیمانی به سال‌های اوایل جنگ برمیگردد، آن زمان جوان‌ها هم به دنبال چهره‌ها بودند، مانند سلبریتی‌های امروز، سلبریتی‌های ما آن موقع فرماندهان جنگ بودند. آن زمان من یک رزمنده ساده بودم اما کسانی مثل شهید سلمانی، شهید همت، شهید مقدم، شهید خرازی و بسیاری از فرماندهان بزرگ با نام‌هایشان آشنا بودیم و با اسم‌هایشان زندگی می‌کردیم و عشق می‌ورزیدیم.

وی افزود: عمدتا همکاری نزدیک ما زمانی شروع شد که ایشان بعنوان فرمانده نیروی قدس آغاز به کار کردند که به مرور دوستی‌ها و همکاری‌ها گسترده تر شد و در دوره ۱۱-۱۲ سال آخر که ختم به شهادت ایشان شد، همزمان با کار ما در نیروی هوافضا شد که ارتباطات روزانه بود.

سردار حاجی‌زاده با بیان اینکه برای کسانی که به حاج قاسم نزدیک بودند ایشان بعد از شهادت تفاوتی با قبل از شهادتش نداشت، گفت: البته بعد از شهادت با حضور میلیونی مردم قدری متفاوت بود. ایشان از جمله افراد نادری بود که بعد از دوران دفاع مقدس، جنگ برایش تمام نشد. برای بسیاری از فرماندهان و رزمندگان تمام شده بود اما ایشان ۴۰ سال از عمرش را جنگید چه در جنوب شرق و چه در نیروی قدس و مسائل منطقه که به همین دلیل ایشان از دیگران متفاوت بود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه درباره دیدگاه‌های حاج قاسم سلیمانی نسبت به مسائل داخلی با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی تفسیر عملی و مصداقی اشدا علی الکفار و در بین خودی‌ها رحما بینهم بود، ادامه داد: در داخل کشور ایشان اعتقادش این بود که ما ۸۵ میلیون جمعیت هستیم که همه در دایره نظام هستند، در این میان برخی افراد هستند که ممکن است مشکلاتی داشته باشند و به بعضی تکالیف درست عمل نکنند، حاج قاسم اعتقادش این بود که ما اینها را نباید سریع از دایره انقلاب کنار بگذاریم و این را به ما هم یاد می‌داد. ایشان به صورت برجسته یاد گرفته بود که به آن عمل کند که اگر ناهنجاری در داخل خانواده وجود دارد خودمان باید آن را حل کنیم.

وی گفت: حاج قاسم نگاهش این بود که دایره نظام را نباید اینقدر تنگ گرفت که عده‌ای بیرون بماند.

سردار حاجی‌زاده با ذکر خاطره‌ای از اوایل آغاز درگیری‌ها در کشور سوریه، گفت: شروع مسائل سوریه اوایل با تظاهرات داخلی بود، ولی بلافاصله به درگیری مسلحانه کشیده شد که شباهتش با اغتشاشات اخیر در کشورمان همین است که دیدیم از ابتدا با حمله به پایگاه بسیج و پرتاب کوکتل شروع شد برای اینکه نیروهای نظامی و انتظامی و بسیج را خشمگین کنند تا آنها درگیر شوند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: من به خاطر دارم در اوایل ماجرای سوریه، همین مسائل سوریه را حاج قاسم در جلسات فرماندهی مطرح می‌کرد و می‌گفت که من دارم تلاش می‌کنم به ارتش سوریه این را یاد بدهم و فرماندهان آنها را متقاعد کنیم که این نقشه دشمن است و در تله دشمن قرار نگیرید. آنها می‌آیند در بین جمعیت یکی از نظامیان شما را می‌کشند که شما را عصبانی کنند تا مردم را بکشید، آنجا این نگرانی ایشان بود و درست بود و خیلی راجع به این قضیه جلسه می‌گذاشت با رئیس جمهور سوریه که در این تله نیافتند.

وی ادامه داد: خوشبختانه ما از این تجربه در اغتشاشات اخیر استفاده کردیم و علت اینکه ما این تعداد شهید دادیم به همین خاطر بود که آنها زدند و ما جواب ندادیم چون اگر جواب می‌دادند در این بین عده‌ای هم بیگناه کشته می‌شدند که تبدیل به یک فاجعه ملی می‌شد.

سردار حاجی‌زاده با بیان اینکه حاج قاسم بر روی اصول محکم بود و انقلابی بود اما روی سلایق می‌گفت مردم حق دارند و سلایقشان با هم فرق دارد، اظهار داشت: اگر کسی جوری حرکت می‌کرد که اصول خدشه‌دار می‌شد، حاج قاسم ورود می کرد. در دور دوم ریاست جمهوری آقای روحانی، جلسه‌ای گرفتیم و خود حاج قاسم آمد تذکر داد، تذکر برادرانه. من خودم در آن جلسه بودم، ایشان گفت آقای روحانی شما رئیس جمهوری و ما هم آمده‌ایم برادرانه کمک کنیم؛ ما در کنار شما هستیم اما این حرف هایی که شما می‌زنید درست نیست و ایشان هم بعد از آن قضیه رعایت کردند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تاکید کرد: جایی که کسی پایش را از اصول بیرون میگذاشت و وارد خطوط قرمز میشد ایشان محکم بود، اما در مسائل سلیقه‌ای اینگونه نبود.

وی در پاسخ به سوال مجری پیرامون خبر چندی پیش مبنی بر دستیابی به موشک‌های هایپرسونیک و واکنش‌ها نسبت به آن گفت: واکنش‌های بسیار معناداری درباره این موضوع وجود داشت، آمریکایی‌ها گفتند ما تردید داریم، چرا؟ چون دکان فروش تسلیحات و سامانه‌های پدافندی‌شان بسته می‌شود و قدرتی که آنها بعنوان سپر موشکی می‌گویند و سرمایه‌گذاری عظیمی که در کشورهای عربی می‌کنند باطل شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر