جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم ایجاد شرایط ایمن در اسکله‌های استان بوشهر، گفت: وضعیت ایمنی بنادر و اسکله‌های استان بوشهر ارزیابی می‌شود.\n\nبه گزارش فکرشهر و به نقل از روابط عمومی استانداری، محمدحسن باستی صبح دوشنبه در آئین تودیع و معارفه مدیرکل بحران استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای موقعیت ویژه‌ای در سطح کشور است و با توجه به شرایط خاص اقلیمی و جغرافیایی این استان، مدیریت بحران از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.\n\n
کد خبر: ۱۳۱۳۱
دوشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰

فکرشهر: معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم ایجاد شرایط ایمن در اسکله‌های استان بوشهر، گفت: وضعیت ایمنی بنادر و اسکله‌های استان بوشهر ارزیابی می‌شود.

\n\n

به گزارش فکرشهر و به نقل از روابط عمومی استانداری، محمدحسن باستی صبح دوشنبه در آئین تودیع و معارفه مدیرکل بحران استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای موقعیت ویژه‌ای در سطح کشور است و با توجه به شرایط خاص اقلیمی و جغرافیایی این استان، مدیریت بحران از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

\n\n

\n\n

وی با اشاره به وضعیت استان بوشهر در زمینه وقوع حوادث غیرمترقبه، اضافه کرد: طی سال‌های اخیر شاهد وقوع حوادث غیرمترقبه متعددی در سطح استان بوده‌ایم که نیاز است تا نیروهای عملیاتی و امدادی دارای آمادگی مناسبی برای مقابله با حوادث غیرمترقبه باشند.

\n\n

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر بر لزوم آمادگی برای مقابله با حوادثی همچون آتش‌سوزی در اسکله‌های استان و همچنین سقوط بالگرد در آب‌های خلیج فارس تاکید کرد.

\n\n

وی خواستار ایفای نقش مدیریت بحران استان بوشهر برای رفع مشکلات بحران آب در استان بوشهر شد و ادامه داد: استان بوشهر با مشکلات جدی در بخش آب روبرو است و یکی از مهمترین و محوری‌ترین مشکلات استان همین موضوع آب است.

\n\n

شرایط ایمن در اسکله‌ها فراهم شود

\n\n

باستی در ادامه با تاکید بر لزوم تلاش مدیریت بحران استان بوشهر برای مدیریت مطلوب در بحران‌های مختلف، افزود: بنادر و اسکله‌های استان بوشهر دارای شرایط ویژه‌ای است که باید کمیته بازرسی از اسکله‌ها و بنادر تشکیل و وضعیت ایمنی بنادر و اسکله‌های استان ارزیابی شود.

\n\n

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: در سطح استان بوشهر بیش از چهار هزار و ۵۰۰ شناور فعالیت می‌کنند و نیاز است که شرائط ایمن در اسکله‌ها فراهم شود تا صاحبان شناورها دغدغه‌هایی نداشته باشند.

\n\n

وی همچنین بر لزوم برگزاری مانور عملیاتی اطفای حریق برای تعیین وضعیت آمادگی نیروهای امدادی تاکید کرد و ادامه داد: اداره کل مدیریت بحران استان بوشهر اعتبارات مدیریت بحران و ساماندهی امکانات امدادی را به صورت ویژه پیگیری کند.

\n\n

\n\n

تدوین طرح جامع مدیریت استان بوشهر

\n\n

سرپرست مدیریت بحران استانداری بوشهر نیز در این نشست به اهمیت موضوع مدیریت بحران اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به موقعیت خاص استان بوشهر نیاز است که اقدامات مناسبی در استان برای افزایش آمادگی‌ها صورت گیرد.

\n\n

قاسم قائدی با اشاره به جایگاه ویژه استان بوشهر در عرصه اقتصادی، افزود: در کنار این ظرفیت‌ها باید برای مقابله با بحران‌ها نیز آمادگی مناسبی وجود داشته باشد و توانمندی‌ها افزایش یابد.

\n\n

\n\n

وی با اشاره به تدوین طرح جامع مدیریت استان بوشهر، بیان کرد: آموزش نقش بسیار مهمی در افزایش سطح آمادگی نیروها خواهد داشت و ما در این راستا تلاش می‌کنیم تا میزان آمادگی‌ها افزایش یابد.

\n\n

سرپرست مدیریت بحران استانداری بوشهر با تاکید بر آمادگی همیشگی نیروهای امدادی برای رسیدگی بهتر به حوادث مختلف، بیان کرد: بحران زمان و مکان نمی‌شناسد و این موضوع می‌طلبد که همواره آمادگی‌ها وجود داشته باشد.

\n\n

وی همچنین از برگزاری همایش‌های مرتبط با بحران‌‌هایی که استان بوشهر را تهدید می‌کند خبر داد و گفت: تیم‌های تخصصی مقابله با بحران‌ها باید در استان بوشهر تقویت شوند و کارگروه‌های تخصصی فعال شوند.

\n\n

لازم به ذکر است که در این آئین با تقدیر از تلاش‌های کاظم مرادی، قاسم قائدی به عنوان سرپرست مدیریت بحران استان بوشهر منصوب و معارفه شد.

\n\n

کاظم مرادی نیز به عنوان مدیرکل پدافند غیرعامل استان بوشهر معرفی شد.

\n\n

\n\n

\n\n

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر