جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فرمانده انتظامی استان بوشهر خبر داد:
کد خبر: ۱۳۱۳۱۲
سه‌شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۱

فکرشهر: فرمانده انتظامی استان بوشهر از کشف دو قطعه پرنده شکاری کمیاب "شاهین بالابان" به ارزش ۴۰ میلیارد ریال درشهرستان دیلم خبر داد. 

به گزارش فکرشهر به نقل از ایسنا، سردار حیدر سوسنی سه‌شنبه ۲۰ دی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روز گذشته مأموران پلیس آگاهی شهرستان دیلم در پی کسب خبر و رصد اطلاعاتی مبنی بر اینکه قاچاقچیان طیور و پرندگان کمیاب قصد جابه‌جایی دو قطعه "شاهین بالابان" را از طریق یکی از بنادر شهرستان‌های همجوار به کشورهای عربی دارندکه موضوع به صورت جدی در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پس از کارهای اطلاعاتی متهمین مورد نظر را با یک دستگاه خودروی زانتیا از مسیر استان همجوار به مقصد یکی از شهرستان‌های بندری استان در حرکت بود را شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه در ورودی ایست و بازرسی شهید موسوی دیلم متوقف و دو قطعه پرنده شکاری کمیاب از نوع "بالابان" کشف کردند. 

فرمانده انتظامی استان بوشهر با اشاره به این کارشناسان ارزش این پرندگان را ۴۰ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: پرندگان کشف شده به سازمان محیط زیست شهرستان تحویل داده شد و ۲ نفر متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی ذیصلاح شدند.

سردار سوسنی از شهروندان خواست تا به منظور پیشگیری از آسیب‌های جبران ناپذیر به حیات وحش نظیر زنده گیری، خرید و فروش و شکار غیرمجاز گونه‌های مختلف حیوانات، پرندگان و هر گونه مورد مشکوک در این زمینه را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر