جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۱۳۹۴
چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۳

فکرشهر: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: طی یک سال گذشته در مجموع یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن انواع موادمعدنی از بندر بوشهر صادر شده است.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، محمد شکیبی‌نسب روز چهارشنبه در حاشیه بازدید مدیران ارشد سازمان بنادر و دریانوردی از مجتمع بندری نگین در بوشهر در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: کشورهای حوزه خلیج فارس شامل کویت، امارات و قطر، هند و شماری از کشورهای آفریقایی مقصدهای اصلی موادمعدنی صادرات از استان بوشهر هستند.

وی افزود: کلینکر، سیمان و سنگ گچ عمده موادمعدنی صادر شده از مجتمع بندری نگین در بوشهر است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: پروژه احداث نخستین پایانه تخصصی صادرات موادمعدنی در استان بوشهر اکنون با شتاب بسیار خوبی در حال اجرا است و پیش بینی شده اوایل سال جدید مورد بهره برداری قرار گیرد.

شکیبی‌نسب ادامه داد: طول این اسکله ۱۲۰ و عرض آن ۲۰ متر با قابلیت پهلوگیری کشتی های ۳۵ هزار تنی است.

وی ادامه داد: اکنون صادرات موادمعدنی در بوشهر از طریق ۲ پست اسکله رمپ موقت انجام می شود که با احداث پایانه صادراتی سالانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن موادمعدنی از مجتمع بندری نگین صادر خواهد شد.

مدیرکل امور اقتصادی و مناطق و همچنین مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی امروز از مجتمع بندری نگین و نیروگاه گازی ۴.۵ مگاواتی بندر بوشهر بازدید کردند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر