چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۱۴۲۳
پنجشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹

فکرشهر: فرماندار دشتستان با انتقاد از روند واگذاری مجوز احداث معادن در این شهرستان گفت: انتظار داریم نظارت بهتر و بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

به گزارش فکرشهر به نقل از روابط عمومی فرمانداری دشتستان، احمد بنافی عصر چهارشنبه در دیدار با مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر اظهار داشت: حل مشکلات مردم در بحث تملک اراضی و مشکلات مرتع‌داران بخش‌های شبانکاره و سعدآباد ضروری است.

وی ادامه داد: منابع طبیعی فهرست پروژه‌های دارای اولویت برای سال آینده را احصا و ضمن هماهنگی با فرمانداری دشتستان نسبت به اخذ مجوزهای مورد نیاز برای اجرای این پروژه‌ها اقدام کند.

لزوم صیانت از منابع آبی

فرماندار دشتستان بیان کرد: با توجه به اینکه در دوره تنش آبی هستیم و جنگ آینده جنگ آب است، باید برنامه‌ریزی برای صیانت از اراضی و منابع آب و توجه به زیرساخت‌ها برای نجات منطقه و جلوگیری از چالش‌ها با تمرکز بر مطالعات حوزه آبخیز شهرستان انجام شود.

وی افزود: باید آمادگی ذهنی مسئولان استانی را نسبت به اهمیت منابع طبیعی افزایش داد تا کارهای بیشتر و بهتری در سطح شهرستان در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری محقق شود.

بنافی خواستار اقدام فوری و هماهنگی منابع طبیعی و آبخیز داری استان با فرمانداری دشتستان و اداره کل بنیاد مسکن استان در خصوص زمین‌های قابل الحاق به طرح هادی روستاهای هدف شد.

لزوم لایروبی سازه‌های آبخیزداری

وی با ابراز گلایه از روند واگذاری مجوز احداث معدن در شهرستان، ادامه داد: ازدیاد این معادن در دشتستان، محیط زیست و منابع طبیعی را به نابودی کشانده که انتظار داریم در این مورد نظارت و برنامه ریزی بهتری برای حفظ محیط زیست و منابع طبیعی شود.

فرماندار دشتستان گفت: منابع طبیعی شهرستان با هماهنگی با ادارات توانمند در حوزه ماشین آلات و نیروی انسانی تحت نظارت بخشداران لایروبی سازه‌های آبخیز داری را انجام دهد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر