جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۱۵۰۱
جمعه ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵

فکرشهر: یک رسانه آمریکایی مدعی شده به پیش‌نویس اسنادی دست یافته که نشان می‌دهند اتحادیه اروپا اعمال تحریم‌های جدید علیه ۴۰ فرد و نهاد ایرانی را در دست بررسی دارد.

به گزارش «فکرشهر» از انتخاب، وبگاه پولیتیکو نوشته رایزنی درباره این تحریم‌ها در چارچوب اقدامات اتحادیه اروپا به «اعتراضات اخیر» در ایران است.

رسانه آمریکایی نوشته اسنادی که مربوط به این تحریم‌ها هستند در ۲۷ صفحه تنظیم شده‌اند و شامل اطلاعاتی در حمایت از تحریم‌های پیشنهادشده علیه اشخاص و نهادهای مذکور هستند. اکثر این اطلاعات، «گزارش‌های رسانه‌ای» هستند.

مطابق این اسناد، اتحادیه اروپا تحریم ۱۷ فرد را در دست بررسی دارد که برخی از آنها فرمانداران مناطق مختلف هستند و سایرین را یک نماینده مجلس و یک مقام بلندپایه در معاونت برون‌مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی تشکیل می‌دهند. برخی از مقام‌های فعلی و سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز ر این فهرست قرار دارند.

طبق این گزارش، حمید سجادی، وزیر ورزش دولت سیزدهم، به دلیل نقشش برای «ساکت کردن» ورزشکاران ایرانی و جلوگیری از پیوستن آنها به اعتراضات تحریم خواهد شد.

در میان ۲۰ سازمانی که پیشنهاد تحریم آن مطرح شده نام «اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی» نیز قرار دارد.

۱۲ نفر از مقام‌های منطقه‌ای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز جزو این فهرست تحریمی هستند.

دوشنبه این هفته سخنگوی وزارت خارجه آلمان با اشاره به احضار سفیر تهران در برلین، گفته بود که هدف آنها توافق با سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا بر سر بسته چهارم تحریم ایران است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر