پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۱۵۳۶
جمعه ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۹

فکرشهر: امام جمعه موقت دلوار گفت: انقلاب اسلامی کانون بیداری و الگوی سایر ملت‌ها برای مبارزه و مقابله با قدرت‌های بزرگ و دمیدن روحیه استکبارستیزی در میان آنان است.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام اصغر صفری در خطبه‌های امروز نماز جمعه دلوار ضمن تبریک سالروز میلاد بانوی نمونه اسلام حضرت فاطمه زهرا و روز مادر و تولد امام خمینی اظهار داشت: سادگی و سیره حضرت زهرا بقدری آموزنده و پاک است که هر زن آزاده ای در جهان او را چنان قدیسه ای تحسین می‌کند.

وی اضافه کرد: زنی که تولدش از دامن خدیجه کبری و در کانون نخستین خانواده اسلامی با نغمه‌های آسمانی تسبیح قدسیان همراه شد و شب میلادش را عرشیان به بانگ و تکبیر و تسبیح جشن گرفتند که خداوند لقب کوثر را به وی اعطا کرد.

امام جمعه موقت دلوار افزود: زندگی افتخار خاندان وحی است و چون خورشید بر تارک اسلام عزیز می‌درخشد. در چنین روزی از صلب پیامبر اکرم دختری پا به عرصه وجود نهاد که همتای علی سر منشأ و ریشه سلسله امامت و ولایت و الگوی تمامی مؤمنین و موحدین به ویژه بانوان و مادران است بانویی که گل سرسبد تمامی بانوان عالم است.

صفری ابراز داشت: رفتار و کردار حضرت زهرا هم چون اعتقاد و اندیشه و تفکرش معصوم بوده و همچنین همتای گران‌سنگش امیرالمومنین میزان اعمال امت و مظهر رضای خدای سبحان است و این افتخار ما شیعیان و به خصوص بانوان و زنان جامعه است.

امام جمعه موقت دلوار اظهار داشت: از نگاه اسلام حضرت زهرا مظهر بالاترین خیر و نیکی است. حکمت اکثر خیر بودن بانوان عمدتاً به لحاظ رسالت خانواده داری است که به دلیل اهمیت فوق العاده نوعی جهاد معرفی شده است.

صفری ابراز داشت: اگر اجتماع و زندگی اجتماعی را خیر بدانیم باید آن کس را که اساس و ریشه آن بسته مظهر بالاترین خیر بدانیم اما متأسفانه از دیرباز شاهد مظلومیت تاریخی زن از تمدن یونان روم جاهلیت عرب اروپای مسیحی تا تمدن امروزی غرب و القا شعارهای التقاطی و عوام فریبانه ای مثل زن، زندگی، آزادی هستیم، که نقش و شخصیت زن را تضاد در نیروی ارزان کار و ارضای جنسی مردان خلاصه می‌کند به اسلام نسبت به زندگی نگاه کاملاً متفاوت دارد که از صدر اسلام تا کنون زنان را در زمینه ترویج اندیشه اسلامی و پیدا کردن عملی آن سهم بسزایی داشته است.

ملت‌ها بیدار شدند

وی در مورد ۲۶ دی ماه سالروز فرار شاه معدوم در سال ۱۳۵۷ اظهار داشت: ۲۶ دی ماه روز تاریخی برای ملت ایران بود ملت ایران توانست طاغوت زمانه را که سال‌ها غاصبانه و به زور بر مال و منابع آنها حکومت سراسر زور کرده بود مجبور به فرار کنند لذا در فضای حیات‌بخش، انقلاب توانست نخست دست نشانده آمریکا و عنصر خائن به ملت را از کشور براند و پس از آن هم تا امروز از سلطه دوباره قلدران جهانی بر کشور با قدرت به شدت جلوگیری می‌کند.

امام جمعه موقت دلوار افزود: عقب ماندگی شرم‌آور علمی در دوران پهلوی ضربه سختی بر کشور ما وارد کرده بود و انقلاب به یک انحطاط تاریخی طولانی پایان داد و در گام نخست رژیم سلطنتی و استبدادی را به حکومت مردمی و مردم‌سالاری تبدیل کرده و عنصر اراده ملی را جان مایه پیشرفت همه جانبه و حقیقی در کانون مدیریت کشور وارد کرد.

صفری ابراز داشت: انقلاب اسلامی کانون بیداری و الگوی سایر ملت‌ها برای مبارزه و مقابله با قدرت‌های بزرگ و دمیدن روحیه استکبارستیزی در میان آنان است که امروز نمونه‌های آن را در کشورهای عربی اسلامی شاهد هستیم و اینک بعد از پیروزی انقلاب تاکنون آمریکا از دشمنی با ملت و کشور و نظام اسلامی هرگز دست نکشیده و یک لحظه از دشمنی با ملت و نظام اسلامی باز نایستاده اند.

صفری افزود: اینجا روزی پایگاه سیاسی و اقتصادی امن آمریکایی‌ها بود اما فکر اسلامی و ایرانی اسلامی این ملت را بیدار کرد و توانستند به برکت اسلام دست سلطه طلبان و زیاده خواهان را کوتاه کند.

وی تاکید کرد: دشمنان انقلاب بدانند ملت ایران فریاد نه شرقی و نه غربی و تصمیم تاریخی خود را برای رسیدن به استقلال از سال‌ها پیش گرفته است و انشاالله با تمسک به اراده الهی و سرمایه‌های معنوی خود و رهبری هوشمندانه و شجاعانه مقام معظم رهبری و فشارها پرتوان و پرقدرت این راه را ادامه خواهند داد و لحظه‌ای از آرمان‌های انقلاب و امام و شهدا تا نابودی جهان سلطه و صهیونیسم عقب نشینی نخواهند کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر