شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۱۵۴۷
جمعه ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳

فکرشهر: امام جمعه اهرم گفت: مشکل ته لنجی و مشکلات لنج داران حل شود تا شاهد حفظ کرامت مردم شریف ساحل نشین استان بوشهر باشیم.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام حبیب پهلو زاده در خطبه نماز جمعه این هفته اهرم با اشاره به میلاد با سعادت دخت نبی گرامی اسلام (ص) حضرت فاطمه زهرا (س) و همچنین بنیانگذار انقلاب اسلامی اظهار داشت: حضرت زهرا سلام الله علیها شخصیتی آسمانی است که برای هدایت بشر، زمینی شد و قبل از خلقت مادی عالم، نور هدایت ائمه و حضرت زهرا علیهم السلام وجود داشته است.

وی گفت: الگوی حسنه دختران و همسران ما فاطمه زهرا سلام الله علیه و مادران شهدا هستند.

امام جمعه اهرم ادامه داد: آنچه در غرب به عنوان آزادی زن مطرح می‌شود بهانه‌ای برای بیرون کشیدن زنان از محیط خانه و آوردن آنان به محیط کار و استفاده از ظرفیت زنان و بهره بردن از نیروی کار ارزان زنان در کارخانه‌ها و دیگر امور است.

وی ادامه داد: در واقع شعار غربی‌ها در حمایت از آزادی زنان برای به اسارت کشاندن زنان است تا بتوانند بهره بیشتری از زنان ببرند و نظام سرمایه داری نماد نظام سو استفاده از زنان شده است.

وی افزود: بنابراین نوجوان امروز باید بداند که اگر شعاری در حمایت از زن ایرانی مطرح می‌شود هدف دشمن ناامید کردن دختران و جوانان ایران اسلامی و هدفشان از بین بردن سد مستحکم عفاف و حجاب و بر هم زدن آرامش کانون گرم خانواده ایرانی است تا آن تربیت زینبی و تربیت حسینی صورت نگیرد.

وی تصریح کرد: همین حضور با حجاب دختران ورزشکار و قهرمان ایران اسلامی در مقابل دوربین‌های بین المللی بر روی سکوی قهرمانی بهترین تبلیغ برای حجاب است.

پهلو زاده بیان کرد: سبک زندگی غربی جایگاه و عزتی برای زن باقی نگذاشته است همانطور که کشتی تایتانیک آنها که نماد پیشرفت آنها بود و غرق شد؛ تمدن آنها نیز که بر پایه قدرت طلبی و شهوت است به زودی از بین خواهد رفت.

وی ادامه داد: عده زیادی از نظام‌های سیاسی دنیا نفع خودشان را در سرگرم کردن جوانان به فساد و فحشاء می‌بینند، نفع خودشان را در سرگرم کردن دختران و پسران جوامع مستضعف می‌دانند تا از قیام و خروش علیه مستکبران در امان باشند و در عوض خودشان به حکومت مشغول باشند اما در جمهوری اسلامی حفظ کرامت و جایگاه مقدس مادر و زنِ مسلمان از اولویت‌های اسلام است.

امام جمعه اهرم تصریح کرد: به فرمایش حضرت آقا موضع نظام اسلامی در قبال مدعیان ریاکار غربی در مسئله زن موضع مطالبه گری است نه پاسخگو بودن و در اغتشاشات چند ماه پیش، نظام انقلابی برای حفظ حجاب و عفاف و حفظ جایگاه و کرامت زن ده‌ها شهید داد و نیروهای نظامی و بسیج و طلاب و مردم زیر سنگ و قمه و هدف تیراندازی برای دفاع از عفاف و حجاب قرار گرفتند. ب

وی یادآور شد: با توجه به تبلیغات دشمن و هیاهوی تبلیغاتی نسبت به مساله حجاب و انتظار دشمن از زنانی که نسبت به حجاب اعتقاد محکمی نداشتند، اما همین بانوان در مقابل فراخوان‌های کشف حجاب ایستادگی کردند و مشت محکمی بر دهان مستکبرین زدند و نشان دادند که مردم ایران اسلامی نسبت به مساله حجاب معتقد هستند و نسبت به دشمن اصلی و همیشگی مؤمنین هیچ وقت کوتاه نیامده و با مشت‌های گره کرده شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهند.

توهین‌ها نشانه ضعف دشمن است

وی یاد آور شد: نهایت گفتمان تمدن فاسد و رو به اضمحلال غرب بویژه در کشورهایی مثل کانادا و فرانسه این است که در نشریه‌های ضد انسانی و ضد اخلاقی خودشان با مسخره و استهزاء همه ادیان و اخیراً در توهین به مرجعیت نشان دادند که دستان تمدن غربی از همه ابزارها خالی شده است و متمسک به فحش و اهانت شده‌اند.

وی گفت: این عمل غیر انسانی و غیر اخلاقی را در توهین به مرجعیت محکوم می‌کنیم و بدانند که جامعه متمدن ایران اسلامی در بهترین جایگاه و در مسیر رسیدن به قله قرار دارد و این اهانت‌ها و ایجاد مزاحمت‌ها و فتنه‌ها نشان از زبونی و ضعف آنها است و روند فروپاشی خانواده در غرب قابل توقف نیست. و با فروپاشی خانواده در غرب همه لوازم تمدن غربی متلاشی خواهد شد.

پهلو زاده خاطرنشان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری در دیدار بانوان که در برابر تبلیغات مسموم دشمن باید جهاد تبیین را در اولویت قرار داد و به گفته رئیس سابق ستاد مشترک ارتش آمریکا خود زنی آمریکایی‌ها در ۱۱ سپتامبر برای از بین بردن ۷ کشور یعنی لبنان، عراق، سوریه، لیبی، سومالی، سودان و ایران بود.

وی گفت: اینها در عمده این هفت کشور شکست خوردند و با سیلی محکم جبهه مقاومت در حال فرار از خاورمیانه هستند و اگر دشمن چشم طمع به حجاب دارد بخاطر این است که نظام اسلامی ناکارآمد نیست و چهل سال از استقلال و تمامیت ارضی و همه ساختارها دفاع کرده است.

وی ادامه داد: اگر دشمن چشم طمع دارد بخاطر این است که مجموعه‌های نظامی و سپاه مقتدر از وارد کننده صرف در دوران دفاع مقدس به صادر کننده پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی مبدل شده است دشمن به این خاطر شب و روز ندارد و نگران است.

امام جمعه اهرم ادامه داد: دوشنبه ۲۶ دی یادآور فرار خفت بار شاه معدوم و کسی که درهای مملکت را به روی اجنبی باز کرد و فرصت چپاول و به تاراج بردن سرمایه‌های این مملکت داده بود، است و در آخر هم با خفت تمام او را به آمریکا راه ندادند و استکبار نشان داد که هرکسی نوکر حلقه به گوش آمریکا باشد مثل محمدرضا پهلوی باز هم فایده ندارد و مثل دستمال استفاده شده به زباله دان تاریخ می‌سپارند.

لزوم توجه به ساحل‌نشینان

وی افزود: تذکر لازم به وزیر کشور و رئیس قوه قضائیه و رئیس مجلس است که مردم شریف منطقه ساحلی استان بوشهر سال‌ها است بلکه چند دهه است گرفتار مسئولیت گریزی امثال شماها هستند تا کی بعضی مردم باید چوب ندانم کارهای شما را بخورنند.

وی ادامه داد: مساله ته لنجی کی می‌خواهد حل شود؟ تا کی جوان‌های مردم در تصادفات از بین بروند. چرا جوانی که برای خرید کالایی که توسط گمرک ترخیص شده و نیروی انتظامی حسب دستور توقیف می‌کند و توسط تعزیرات حسب قانون، با جریمه‌های چند صد میلیونی بلایی بر سرش آورده می‌شود که برای هیچ وقت نتواند کمر بلند کند و در نهایت زندان و هزار گرفتاری دیگر است، اگر جابجایی کالای ته لنجی قاچاق است چرا از گمرک ترخیص می‌شود و اگر قاچاق نیست چرا توسط تعزیرات جریمه می‌شوند.

پهلو زاده بیان کرد: آقای وزیر کشور و رئیس قوه قضائیه و نمایندگان مجلس قبل از اینکه ترک فعل شما مسئولین به اعتبار و آبروی نظام ضربه بزند مشکل ته لنجی و مشکلات لنج داران را حل کنید که حفظ کرامت مردم شریف ساحل نشین استان بوشهر شایسته این رفتارها نیست.

امام جمعه اهرم سالروز دستگیری ذلیلانه سربازان و افسران آمریکایی در خلیج فارس توسط پاسداران سبزپوش مدافع حریم ولایت بویژه سردار رزمجو تبریک گفت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر