جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۱۵۶۳
شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱

فکرشهر: امیرعبداللهیان درباره دیدارش با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سفرش به بیروت نیز بیان کرد: در دیدارم با آقای سید حسن نصرالله راجع به موضوعات مختلف از جمله مسئله فلسطین صحبت کردیم. آنچه از سخنان دبیرکل حزب الله و همچنین آقای زیاد نخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین دریافت کردم می‌خواهم امروز با صدای بلند در اینجا اعلام کنم که مقاومت، مقاومت لبنان و مقاومت فلسطین به لطف الهی در بهترین شرایط خود قرار دارد.

به گزارش فکرشهر از فارس، وزیر خارجه ادامه داد: بدون تردید رژیم صهیونیستی در بدترین وضعیت خود قرار دارد. بحران‌های چندلایه امنیتی، سیاسی و اجتماعی در مقابل رژیم جعلی اسرائیل قرار دارد. فریادها و نعره‌های نتانیاهو از سر ترس، نگرانی و بحران‌های چندلایه در درون سرزمین‌های اشغالی است.

این دیپلمات عالیرتبه ایرانی در این نشست خبری در پاسخ به سؤالی درباره حوادث اخیر در ایران خاطرنشان کرد: در خصوص تحریکات و مداخلات خارجی و اغتشاشات اخیر در ایران که از آن به خوبی عبور کردیم، یک نکته وجود دارد آمریکا و چند کشور اروپایی با هدف تضعیف جمهوری اسلامی ایران مرگ یک دختر ایرانی را بهانه قرار دادند در حالی که این کشورها و مدعیان نسبت به قتل آشکار شیرین ابوعاقله خبرنگار زن و مسیحی به دست رژیم صهیونیست هیچ واکنشی نشان ندادند.

امیرعبداللهیان ادامه داد: هدف اصلی آنها تضعیف جمهوری اسلامی ایران و از جمله اهدافشان امتیاز گرفتن در مذاکرات هسته‌ای بود. هوشیاری مردم ایران مانع از این شد که این کشورها بتوانند جمهوری اسلامی ایران را تضعیف کنند. ما هم از اصول و خطوط قرمزمان عبور نکردیم و بر اصول خود در گفت وگوهای هسته‌ای پایبند مانده‌ایم. مذاکره و دیپلماسی را روش مناسبی برای رسیدن به نقطه توافق می‌دانیم. در این مسیر خط قرمز ما رعایت کامل منافع ملی و حقوق مردم ایران است.

وی همچنین در پاسخ به سؤال دیگری عنوان کرد: در گفت‌وگوهای کوتاهی که با همکارم وزیر خارجه عربستان در اردن داشتیم طرفین بر این موضوع تأکید کردیم که بازگشت روابط ایران و عربستان سعودی به حالت عادی علاوه بر دو کشور بر منطقه تاثیر مثبت خواهد داشت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر