پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۱۵۷۲
شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷

فاطمه طباطبایی همسر سیداحمد خمینی در همایش «بر آستان آفتاب» ضمن تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان این هفته فرهنگی در سخنان کوتاهی به نقل خاطره‌ای از مرحوم سیداحمد آقا یادگار امام پرداخت و گفت: وقتی امام عزیز رحلت کردند خیلی دوستان و شیفتگان امام به دیدن محل زندگی امام می‌آمدند و هر کدام از ما هم خدمت می‌رسیدیم. یکی از افراد مرحوم حاج عیسی جعفری و زنده یاد سیداحمد آقای خمینی بودند حاج احمد می‌گفت من و حاج عیسی سخنرانی کردن را باهم شروع کردیم، ولی حاج عیسی جهانی شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جماران: هفته فرهنگی بر آستان آفتاب امروز جمعه با حضور جمعی از چهره های ملی، هنرمندان و تشکل های فرهنگی و هنری در شهر خمین برگزار شد.

آیت الله دری نجف آبادی، خانم دکتر طباطبایی، حجت الاسلام والمسلمین کمساری، استاندار استان مرکزی، و مسئولان شهر خمین از جمله مهمانان مراسم بودند.

فاطمه طباطبایی در همایش «بر آستان آفتاب» ضمن تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان این هفته فرهنگی، در توصیف سیره امام گفت که امام به نماز اول وقت اهمیت بسیار می داد و می گفت که برنامه هایتان را طوری تنظیم کنید که به نماز اول وقت برسیدفاطمه طباطبایی همسر سیداحمد خمینی و عروس حضرت امام در سخنان کوتاهی به نقل خاطره ای از مرحوم سیداحمد آقا یادگار امام پرداخت و گفت: وقتی امام عزیز رحلت کردند خیلی دوستان و شیفتگان امام به دیدن محل زندگی امام می آمدند و هر کدام از ما هم خدمت می رسیدیم. یکی از افراد مرحوم حاج عیسی جعفری و زنده یاد سیداحمد آقای خمینی بودند حاج احمد می گفت من و حاج عیسی سخنرانی کردن را باهم شروع کردیم ولی حاج عیسی جهانی شد.

او در ادامه به سیره امام خمینی در اهمیت دادن به نماز اشاره کرد و گفت: امام تاکید و توجه به نماز داشت و دو کتاب درباره نماز نوشته است که اهمیت آن را نشان می دهد. او در کتاب مصباح الهدایه و شرح دعای سحر که قبل از درک محضر استادشان یعنی آقای شاه آبادی آنها را نوشته است و نشان می دهد که امام از قبل با عرفان آشنایی داشت در مصباح الهدایه وقتی از مقام انسان کامل صحبت می کنند می فرمایند که ارمغان معراج پیامبر نماز بود و با نماز انسان از حیوانیت به انسانیت وارد می شود و صورت انسانی به خود می گیرد. در واقع، آنچه ما را از حیوانات در ملکوت مجزا می کند نماز است. تنها عبادتی که در هیچ شرایطی از انسان ساقط نمی شود نماز است.

او افزود: امام روی نماز اول وقت تاکید داشتند به یاد دارم زمانی که از بیرون به خانه آمدم از من درباره نماز پرسیدند که گفتم می خواهم بخوانم ایشان پرسید چرا اول وقت نخواندی گفتم بیرون بودم و کار داشتم که گفت اگر به نماز اهمیت بدهی کارهایت را طوری تنظیم می کنی که به نماز اول وقت برسی. ایشان بر اهمیت به نماز تاکید فراوان داشتند. اگر می توانید کتاب های امام درباره نماز را بخوانید و بدانید که اگر می خواهید به کمال برسید آن را در نماز به دست می آورید. امام می فرمود اسفار اربعه در یک رکعت نماز خلاصه می شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر