سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۱۵۸۲
شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸

فکرشهر: یک کارگردان تئاتر اهل استان بوشهر، مهمترین مشکل هنرمندان در این عرصه را کمبود زیرساخت‌های فرهنگی دانست و گفت: زیرساخت‌های فرهنگی موجود پاسخگوی نیاز هنرمندان و علاقه‌مندان هنر تئاتر نیست و رونق هنرهای نمایشی در گروی بهبود وضعیت زیرساخت‌ها است.

به گزارش فکرشهر، حسین زارعی که از بندر گناوه در جشنواره منطقه‌ای تئاتر در شیراز شرکت کرده است روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد:هنرهای نمایشی در استان بوشهر با مشکلات بسیاری از نظر زیرساختی مواجه است؛ شاید شیراز حداقل یک سالن استاندارد برای فعالیت‌ و انجام تمرینات هنرمندان در این عرصه داشته باشد اما تئاتر استان بوشهر از کمبود زیرساخت‌ها رنج می‌برد.

تئاتر یک هنر پرخرج است

این کارگردان تئاتر ادامه داد: تئاتر یک هنر پرخرج است اما متأسفانه بودجه مشخصی برای تئاتر در شهرستان‌ها در نظر گرفته نشده و دست اندرکاران این حوزه هم نمی‌دانند اعتبارات لازم برای هنرهای نمایشی را از چه منابع مالی تأمین کنند.

زارعی اضافه کرد: هنرهای نمایشی در شرایط کنونی با استقبال کمی از سوی مخاطبان رو به رو است؛ این در حالیست که نبود تماشاگر در این عرصه ضربه‌های بسیاری به این هنر وارد می‌کند.

وی با بیان اینکه تئاتر در شرایط کنونی به سختی می‌تواند نفس بکشد و توان سرپا ایستادن ندارد، گفت: در گذشته حمایت‌های مالی و سخت‌افزاری خوبی از تئاتر می‌شد اما امسال با وجود هزینه برای سفر به شیراز و شرکت در جشنواره منطقه‌ای تئاتر حتی به اندازه یک ریال هم به گروه‌ تئاتر ما مبلغی تعلق نگرفت و تنها یک سالن در گناوه برای تمرین در اختیار گروه ما بود.

نمایش «گریه‌های باد و گاته سینه» در جشنواره منطقه‌ای

زارعی با بیان اینکه گروه آمین از استان بوشهر بندر گناوه با نمایش «گریه‌های باد و گاته سینه» در جشنواره حضور دارد، گفت: سعی کردیم در این نمایش رئالیست جادویی را در بستر فضایی جنوبی و فولکلور تجربه کنیم.
وی به خلاصه داستان نمایش «گریه‌های باد و گانه سینه» اشاره کرد و افزود: این نمایش قصه برگشتن فردی گم شده در دریا با لنجی غریبه به لنج خودش در سفری دریایی است و مسافران لنج هر کدام با قصه‌ای به او وصل هستند.
نویسنده و کارگردان نمایش «گریه‌های باد و گانه سینه» به معرفی عوامل اجرایی این نمایش پرداخت و گفت: این نمایش کار گروه نمایشی آمین از بندر گناوه با بازی عبدالله دشتی فرد، جهانشیر یاراحمدی، مهدی حاجی زاده، امین پارسایان و مینا علیپور دشتی است و راضیه زارعی، جهانگیر اژدری حسین دریانورد، عمادعربزاده، علی قایدی، عباس تنگسیری، محمد عمرانی و عباس قنبری همکاران اجرا هستند.

زارعی با بیان اینکه جشنواره جشن نیست بلکه دور هم جمع شدن و دیالوگی دراماتیک بین گروهای نمایشی است، گفت: این نمایش ساعت ۲۰ روز جمعه ۲۳دی‌ماه در تالار ابوریحان شیراز اجرا شد.

بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر مناطق کشور از روز پنجشنبه ۲۲ دی‌ماه تا روز یکشنبه ۲۵ دی‌ماه به میزبانی شیراز در حال برگزاری است و گروه‏‌های نمایشی از استان‏‌های اصفهان، کرمان، قم، سیستان بلوچستان، بوشهر، مازندران، یزد و فارس در این جشنواره در حال رقابت هستند.

 
 
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر