شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۱۵۹۱
شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴

فکرشهر: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر با اشاره به استفاده از سبک معماری بومی بوشهر در مدرسه‌سازی گفت: مدارس کانکسی بوشهر جمع می‌شوند.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، ابراهیم احمدی صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای نوسازی و تجهیز مدارس در استان بوشهر تلاش‌های گسترده‌ای صورت گرفته و طرح‌های مهمی را در دست اجرا داریم.

وی اضافه کرد: در هفته دولت و هفته دفاع مقدس امسال ۱۴۷ کلاس درس با اعتبار ۱۸۴ میلیارد تومان افتتاح شد و در ابتدای سال تحصیلی نیز تجهیز مدارس به صورت کاروانی با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر با اشاره به تأمین ایزوگام برای مدارس استان افزود: تلاش کردیم که امسال سقف هیچ مدرسه‌ای در استان بوشهر با مشکل چکه‌کردن روبرو نشود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای پروژه‌های دهه مبارک فجر امسال خاطرنشان کرد: ۱۰ پروژه آماده افتتاح می‌شود که تلاش داریم تعداد این پروژه‌ها به ۱۵ برسد و ۱۰ پروژه دیگر را نیز در این ایام آغاز می‌کنیم.

وضعیت مدارس تخریبی

احمدی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در مورد وضعیت مدارس تخریبی استان نیز بیان کرد: مدارسی که در دهه‌های ۵۰ و ۶۰ ساخته شده است عمر حدود ۲۰ ساله داشته‌اند که در صف مدارس فرسوده قرار گرفتند و مدارس جدید جایگزین آنها می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مدارس با متوسط عمر ۷۰ تا ۱۰۰ سال در استان بوشهر احداث می‌شوند افزود: در سه منطقه استان شامل شهر بوشهر، بخش مرکزی تنگستان و بخش سعدآباد، ارم و بوشکان در شهرستان دشتستان وضعیت بحرانی داریم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر ادامه داد: هزار و ۷۰۰ مدرسه فرسوده در استان داریم که ۲۰ درصد از این مدارس ناایمن هستند و دانش‌آموزی در این مدارس تحصیل نمی‌کنند و از مدارس دیگر برای تحصیل این افراد استفاده می‌شود.

سهم ۵۴ درصدی خیرین مدرسه‌ساز

وی خیرین مدرسه‌ساز را بال و همکار بسیار بزرگ نوسازی مدارس دانست و خاطرنشان کرد: خیرین مدرسه ساز سهم ۵۴ درصدی در ساخت مدارس استان بوشهر دارند.

احمدی تاکید کرد: ۲۰۴ پروژه آموزشی با ۸۲۰ کلاس درس و زیربنای ۱۲۰ هزار و ۴۳۹ متر مربع با اعتبار ۲۶۶ میلیارد تومان با مشارکت خیرین در استان بوشهر ساخته شده است.

وی از کار علمی برای نیازسنجی آموزشی در استان خبر داد و گفت: در این طرح با نگاهی به نیازهای پنج سال آینده استان، طراحی خوبی صورت گرفته و در تلاش هستیم با تأمین منابع مورد نیاز به اهداف مد نظر در این سند دست یابیم.

وجود ۱۳۰ مدرسه سنگی‌ملاتی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر اظهار داشت: برای تکمیل پروژه‌های آموزشی استان بوشهر به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی با اشاره به وجود ۱۳۰ مدرسه سنگی‌ملاتی در استان بوشهر خاطرنشان کرد: حدود ۳۰ مدرسه سنگی با ملات نامرغوب ساخته شده است که دانش‌آموزان چندانی در این مدارس تحصیل نمی‌کنند.

احمدی با اشاره به وجود هشت مدرسه کانکسی در استان بوشهر تصریح کرد: تلاش داریم که در مهرماه سال آینده این هشت مدرسه کانکسی را جمع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: استان بوشهر دارای معماری خاص و منحصر به فردی است که تلاش کرده‌ایم در ساخت مدارس جدید از سبک معماری بومی استان بوشهر استفاده کنیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر از راه‌اندازی گروه جهادی برای کمک به توسعه و تعمیر مدارس خبر داد و بیان کرد: جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان بوشهر ۲۸ دیماه برگزار می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر