سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۱۶۲۷
شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۰

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به هراس دشمن از چادر و حجاب زنان جامعه اسلامی گفت: بانوان نخبه و جهادگر و فعال دینی با رفتار و گفتار آگاهانه و مناسب در جهت ترویج عفاف و حجاب و محجبه کردن دختران تلاش کنند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایسنا، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز، ۲۴ دی ماه در همایش پاسداشت «مقام مادر و روز زن» که با حضور بانوان نخبه، فعالان دینی و حوزه‌های علمیه، زنان جهادگر و کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سالن اجتماعات حسینیه شاهد و ایثار رشت برگزار شد، ضمن تبریک سالروز ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار کرد: انسانی که غصه‌دار است همواره با درد و دل کردن نزد یک اهل معرفت، آرامش می‌یابد و در این زمینه، روانشناسان دینی می‌توانند بسیار تاثیرگذار باشند.

وی با اشاره به مشکلات و سختی‌های زندگی که پیش روی انسان‌ها قرار می‌گیرد، تصریح کرد: انسانی که در فراز و نشیب‌های مختلف زندگی دچار خود فراموشی نشده و در دنیا مردود نشود، هنرمند است.

نماینده ولی فقیه در گیلان جایگاه باعظمت زنان در جامعه اسلامی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: مادر شهیدی که سه جوان دلاور خود را فدای راه خدا کرده می‌گوید «برای من دعا کنید» مایه افتخار و هنرمند است؛ این بانوان، هنرمندان تاریخ هستند که به فکر آینده خود بوده‌اند.

امام جمعه رشت با اشاره به تذکرات آموزه‌های دینی و قرآنی درباره عقوبت کشف حجاب زنان در دنیا و آخرت، اظهار کرد: آن دسته از بانوان که با آرایش و کشف حجاب خودنمایی می‌کنند، متوجه نیستند که مظهر شیطان شده‌اند و این اشخاص در ابتدا خود و سپس جامعه را گرفتار می‌کنند.

وی خطاب به بانوان فعال دینی و نخبه گفت: در عرصه تربیتی حتی اگر تعداد شرکت‌کنندگان کلاس‌هایتان اندک بود، همچنان در میدان حضور داشته باشید و گله نکنید.

نماینده ولی فقیه در گیلان با یادآوری خاطره‌ای از شهید تهرانی‌مقدم، پدر موشکی ایران افزود: این شهید بزرگوار یک بار که قرار بود به دیدار رهبری برود گفت «می‌دانم رهبری از بنده چه انتظاری دارند و وظیفه‌ام را انجام خواهم داد» و امروز ایشان پدر موشکی ایران است لذا همه ما باید سعی کنیم که وظیفه خود را به نحو احسنت انجام دهیم.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر اینکه بانوان، خانه‌داری و اداره منزل را در اولویت قرار دهند تصریح کرد: زن مظهر جمال خداست و یک مادر موفق که رفتار متناسب دینی دارد باید بتواند این رفتار را به فرزندش هم بیاموزد و در عین حال خانه فضای شوخی، حرف ناب و مکان آرامش فرزند باشد.

امام جمعه رشت ضمن توصیه به بانوان نخبه، فعالان دینی و زنان جهادگر گیلان در عرصه‌های مختلف برای برگزاری اجتماع بانوان به صورت ماهانه با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، تاکید کرد: بانوان فعال و نخبه سعی کنند تجارب خود را انتقال دهند و نشست‌های مستمر بین خود برگزار کرده و تبادل فکری کنند.

وی تبادل فکری و شناخت بانوان دینی و قرآنی نسبت به یکدیگر را بسیار تاثیرگذار و عامل قدرت و جذب بانوان دانست و تصریح کرد: اماکن لازم برای برگزاری اجتماع و نشست این بانوان از سوی فرهنگ و ارشاد استان مهیا شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه دشمن از چادر و حجاب زنان جامعه اسلامی هراس دارد، ادامه داد: بانوان فعال با رفتار و گفتار آگاهانه و مناسب در جهت ترویج عفاف و حجاب و محجبه کردن دختران تلاش کنند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به ضرورت محافظت و حفظ حرمت مساجد تصریح کرد: مسجد باید زیباترین مکان یک منطقه و روستا باشد و برای تحقق این امر باید از مساجد به درستی محافظت کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر