جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»
کد خبر: ۱۳۱۶۵۱
شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹

فکرشهر- عبدالخالق عبدالهی: دیروز عصر یکی از دوستان اصولگرا که هم دوستش دارم و هم به حسن نیتش باور دارم، آمده بود دفتر.  با هم درباره تورم و خصوصا افزایش لجام گسیخته قیمت دلار بحث می کردیم. من از روی این صندلی بلند می شدم پشت آن میز می نشستم و با هیجان و حرارت بلند بلند حرف می زدم و دلایل و خطرات افزایش دلار و به قهقرا رفتن ریال را توضیح می دادم. او آرام سر جایش لم داده بود و فقط می گفت: «نه ایطوره». بعد استدلال می کرد: «این تورم جهانیه! مثلا الان کشورکویت دچار تورم سنگین است». 

بلافاصله گوگل سرچ کردم دیدم در یک ماه گذشته نرخ تورم توی کویت فقط بیست و هفت صدم درصد افزایش داشته. چپ چپ نگاهش کردم اما چیزی نگفتم، چون به تجربه دریافته ام که در این مواقع، سکوت بهترین واکنش است. 

قهوه ای برایش درست کردم، جلویش گذاشتم و به یاد موضوعی افتادم. 

پدر یکی از دوستانم که دوران جوانی اش سال ها در کویت تخته بند ساختمان بود، یک بار در توصیف قدرت ریال ایران در دوران گذشته و ارزش دینار کویت می گفت: «عبدالهی! مو با یک سال کار تو کویت، پنج هزار تومان پس انداز کردم». بعد در حالی که به زنش اشاره می کرد گفت: «ایران که اومدم با پنج هزار تومان یه موتورسیکلت خریدم با ای «دی علی» که می بینی و...». 

خلاصه این که قبلا با پنج هزار تومان می شد هم زن گرفت هم موتور سوار شد و گاز داد. اما الان چی؟ با پنج هزار تومان به قول رضا مارمولک، «به ادم فحشم نمی دن»!
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر