جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۱۷۰۸
يکشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۵:۵۲

فکرشهر: رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای واحد بوشهر با بیان اینکه ۳۱۰۰ دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، گفت: حدود ۴۰ درصد دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای بوشهر غیربومی هستند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایسنا، احسان بهمیاری یکشنبه ۲۵ در در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: در استان بوشهر سه دانشکده فنی و حرفه‌ای شاما دانشکده امام خامنه‌ای، دانشکده الزهرا و دانشکده کنگان با ۳۱۰۰ دانشجو در مقاطع کاردانی با ۲۲ رشته و کارشناسی با ۱۴ رشته وجود دارد.

وی ادامه داد: از مجموعه دانشجویان داشنگاه  فنی و حرفه‌ای واحد بوشهر حدود ۱۴۰۰ نفر دختر و ۱۶۰۰ نفر پسر هستند که ۳۳۰ دانشجو پسر و ۳۵۰ دانشجوی در خوابگاه مستقر هستند؛ با به بهره‌برداری رسیدن یک خابگاه جدید برای پسران ۱۸۰ ظرفیت جدید به تعداد پذیرش دانشجویان پسر افزوده خواهد شد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای واحد بوشهر با اشاره به فعالیت هشت استاد هیات علمی و ۲۰۰ استاد حق التدریسی در این دانشگاه تصریح کرد: این دانشگاه سالانه حدود ۵۰۰ فارغ‌التحصیل دارد که ۷۰ درصد دروس خود را به صورت عملی و ۳۰ درصد دروس را به‌صورت تئوری می‌آموزند.

بهمیاری با بیان اینکه حدود ۴۰درصد دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای واحد بوشهر غیر بومی هستند، اضافه کرد: بیش از ۷۰ درصد فارغ التحصیلان در صنایع استان بوشهر مشغول به کار می‌شوند و این مهارت محوری بودن این دانشگاه را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه تا پایان امسال مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه الزهرا در حوزه صنایع خلاق راه‌اندازی خواهد شد، تصریح کرد: در این مرکز ایده‌ها با هدف تبدیل به شرکت پردازش می‌شوند. امیدواریم در آینده این مراکز در دانشکده‌های امام خامنه‌ای و الزهرا نیز راه‌اندازی شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای واحد بوشهر با اشاره به جای خالی رشته‌های دریایی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای واحد بوشهر عنوان کرد: در حال نهایی کردن تفاهمنامه برای راه‌اندازی رشته تعمیرات تجهیزات دریایی هستیم. برای این رشته امکانات و تجهیزات لازم را نداریم اما از ظرفیت کارخانه‌های استان بهره خواهیم برد.

بهمیاری بیان کرد: در حال حاضر با راه‌اندازی یک رشته دریایی را شروع کرده‌ایم اما امیدواریم در ادامه رشته‌های بیشتری در این حوزه را فعال کنیم چرا که صنایع کشتی‌سازی فراوانی در استان وجود دارد اما متناسب با آنها نیروی انسانی تربیت نشده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در تلاش هستیم تا مرکز ساخت قطعه را دایر کنیم، افزود: اکنون قطعات مختلف در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی استان بوشهر از خارج از کشور یا استان تامین می‌شود که راه اندازی این مرکز کمک بزرگی به صنایع مستقر در بوشهر خواهد بود.

بهمیاری با اشاره به جای خالی رشته تراشکاری در دانشگاه فنی و حرفه‌ای واحد بوشهر گفت: این رشته یکی از نیازهای قطعه سازی است که مورد غفلت قرار گرفته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر