پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۱۷۴۹
دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳

فکرشهر: رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه گفت: پدیده غالب و عامل اصلی آلودگی هوای این شهرستان، ریزگردها شناخته شده است که از کشورهای همسایه وارد می‌شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، کامبیز عبداللهی روز دوشنبه به مناسبت هفته هوای پاک با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی دفترگناوه افزود: ریزگردها چندین سال است که بیشتر در فصل تابستان با وزش باد از سمت کشورهای همسایه استان خوزستان با غلظت بالا وارد فضای استان بوشهر بویژه این شهرستان می شود که خطرها و عواقب زیان باری برای سلامتی مردم و هوای منطقه داشته است.

وی با بیان اینکه تلاش‌هایی برای مهار و کنترل پدیده ریزگردها به کشور با کشورهای همسایه صورت گرفته است، گفت: مالچ پاشی و ایجاد کمربند سبز در نوار مرزی با کشورهای همسایه می‌تواند از ورود پدیده ریزگردها به کشور تا حدود زیادی بکاهد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه به صنایع آلوده کننده در این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: آلودگی صنعتی یکی از بدترین آلودگی ها است که باعث تخریب لایه اوزن، مشکلات سلامتی حیوانات و انسان ها و گرم شدن کره زمین و خاک می شود.

وی اظهار کرد: براساس بررسی و پالایش های صورت گرفته توسط کارشناسان این اداره، شرکت های بهره برداری نفتی در منطقه بینک، سایت پسماند شهری گناوه و بندرریگ، ۲ بیمارستان امیرالمومنین(ع) و سوانح سوختگی، کشتارگاه دام و تصفیه خانه فاضلاب به عنوان عمده صنایع آلاینده این شهرستان شناخته شده‌اند.

عبداللهی بیان کرد: این اداره بنا به ماموریت و وظایف محوله برای جلوگیری از خطرات و خسارت های ناشی از صنایع آلاینده کننده برخورد قانونی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی گفت: برای برخورد با متخلفان در حوزه صنایع آلوده کننده که به خاک آسیب وارد کرده‌اند، مراحل قانونی از جمله اخطار، پاکسازی آلایندگی برجای مانده، جریمه و در صورت رعایت نکردن، پرونده قضایی تشکیل می شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه افزود: هر شرکت و صنایعی که در این منطقه تاسیس می شوند اخذ مجوز و استانداردهای لازم، احداث سپتیک برای فاضلاب و اختصاص ۱۰ درصد به فضای سبز محیط حوزه کاری از الزامات است و باید به آن عمل کنند.

وی اضافه کرد: درصورتیکه این شرکت ها نسبت به موارد اشاره شده عمل نکنند، اداره حفاظت محیط زیست مجوز بهره برداری صادر نمی‌کند.

عبداللهی با گرامیداشت هفته هوای پاک که تا ۳۰ دی ادامه دارد، گفت: جلب توجه و افزایش آگاهی مردم نسبت به آلودگی هوا، مطالبه‌گری از مسئولان، مشارکت مردمی و افزایش هماهنگی بین بخشی برای کاهش آلاینده های هوا از اهداف نام‌گذاری این هفته است.
رئیس حفاظت محیط زیست گناوه گفت: آلودگی هوا یکی از عوامل مهم تأثیرگذار بر سلامت بوده و بیشترین بار بیماری‌های منتسب به عوامل خطر محیطی را به خود اختصاص داده است.

وی یادآورشد: شعار امسال " تحقق هوای پاک، حقوق عامه و اراده ملی " نام‌گذاری شده و این اداره نیز برنامه های مختلفی پیش بینی کرده که پاکسازی ساحل، همایش دوچرخه سواری در روستای چهارروستایی و پیاده روی در شهر گناوه و سرکشی لز صنایع و شرکت های منطقه بخشی از آنها است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر