شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۲۰۲۴
پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۴

فکرشهر: نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم در مجلس شوری اسلامی گفت: دوفوریت لایحه ساماندهی ته لنجی بدون اصلاح اساسی موجب آسیب به معیشت مرزنشینان خواهد شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، عبدالکریم جمیری ظهر پنجشنبه در نشست بررسی لایحه دو فوریتی ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی اظهار داشت: لایحه دو فوریتی ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی (کولبری و ملوانی) و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان به مجلس ارائه شده است.

وی اضافه کرد: به دلیل اشکالات وارد به لایحه دولت با دو فوریت آن مخالف هستیم و در رایزنی و همکاری ریاست مجلس تلاش کرده ایم تا بررسی آن را در صحن علنی به تعویق بیاندازیم و مجلس را متقاعد کنیم که به دوفوریت آن رای ندهد تا با ارجاع آن به کمیسیون تخصصی، فرصت اصلاح و رفع اشکالات این لایحه فراهم شود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز نارضایتی نسبت به عدم مشورت کافی دولت با نمایندگان مردم و بخش خصوصی و کارشناسان در تدوین این لایحه، از همه صاحب نظران دعوت کرد تا نظرات و دیدگاه‌های آنها را در خصوص «لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان» به نمایندگان خود در مجلس منتقل کنند.

وی ادامه داد: طرح این موضوع که ساماندهی موضوع کالای ملوانی می بایست به سرعت تعیین تکلیف شود به سفر اول رییس جمهور به استان بوشهر و دستور ایشان به وزیر کشور برمی‌گردد که در مسیر بررسی ها با توجه به روندهای قانونی مسیر یک ساله ای را تا تدوین این لایحه طی کرده است و نمایندگان پس از ارائه لایحه به مجلس در جریان مفاد آن قرار گرفته اند.

جمیری تصریح کرد: بررسی موضوعی با این میزان حساسیت و تداخل با قوانین متعدد، نیازمند زمان و بررسی بیشتری در مجلس است و بررسی آن به صورت دوفوریتی به صلاح نیست.

وی بیان کرد: باید با تمرکز بر ظرفیت های موجود در همین لایحه و حذف و اصلاح مواردی که منافع عمومی مردم و معیشت مرزنشینان را با مخاطره همراه می سازد و با در نظر داشتن این اصل که فعالیت در قالب ته لنجی باید روشن و شفاف و قاعده مند شود، تلاش کنیم تا کشور از این فرصت حداکثر بهره را ببرد.

نشست بررسی لایحه دو فوریتی ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی (کولبری و ملوانی) با حضور نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم، کارشناسان و نمایندگان اتاق اصناف، تعاونی لنج دارن، گمرک ایران، اداره کل بنادر و دریانوردی و سازمان صمت در اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر برگزار شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر