پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۲۰۲۹
پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۱

فکرشهر:  در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر با حضور معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، از شوراهای آموزش و پرورش شهرستان دشتستان و منطقه کاکی به عنوان شوراهای برگزیده استان بوشهر تجلیل و قدردانی شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: در دولت مردمی ایران قوی فعالیت‌های تربیتی در اولویت آموزش و پرورش قرار گرفته است و سرود سلام فرمانده و دیگر سرودهای انقلابی که در مدارس در حال ترویج هستند، نشانه‌ای از این رویکرد است.

معصومه نجفی پازوکی روز پنجشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: در این ارتباط در سال تحصیلی جاری، در هر استان یک مدرسه ابتدایی مشمول طرح تجهیز کتابخانه‌های کلاسی است که امیدواریم با همکاری خیران و دستگاه‌های اجرایی، این طرح در همه مدارس ابتدایی اجرا شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: همچنین در هفته کتاب سال جاری نیز ۳۲ مدرسه ابتدایی سراسر کشور به کتابخانه‌های کلاسی با کتاب‌های منطبق با ساحت‌های ۶ گانه سند تحول بنبادین و متناسب با شرایط سنی دانش‌آموز و دارای نقشه مفهومی معلوم، تجهیز و بروز رسانی شده‌اند.

وی اضافه کرد: علاوه براین به مناسبت سومین سالروز شهادت سردار سلیمانی جشنواره عهد کودکان با حاج قاسم، با ارسال ۱۰۰ هزار اثر توسط دانش‌آموزان ابتدایی برگزار شد.

نجفی پازوکی اظهار کرد: در جامعه ایرانی، آموزش و پرورش از جایگاه ویژه ای برخوردار است که مشارکت گسترده فرهنگیان در فرایند برگزاری انتخاب‌ها، نشانه اعتماد مردم به این قشر است.

وی یادآورشد: اغتشاش های اخیر نشان داد که کم‌توجهی به آموزش و پرورش در ابعاد مختلف تربیتی، آموزشی و گفتمان‌سازی سبب می‌شود دشمن برای انحراف در باورهای دانش‌آموزان، سرمایه‌گذاری کند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در باره تلاش برای بازگرداندن کودکان بازمانده از تحصیل به کلاس های درس گفت: تلاش می‌شود تا با ارائه بسته‌ها و نذر آموزشی توسط معلمان داوطلب، کودکانی که شرایط تحصیل در مدارس را ندارند به چرخه آموزش برگردند.

نجفی پازروکی ادامه داد: طرح شهید محمودوند با هدف شناسایی کودکان ۶ تا ۱۱ ساله بازمانده از تحصیل با راه‌اندازی سامانه ویژه‌ای در سراسر کشور شروع شده است و یک نفر پیگیر دلایل بازماندگی از تحصیل و شرایط برگشت آنها به مدرسه و کلاس درس را بررسی می‌کند تا زمینه برای حل آن فراهم شود.

استاندار بوشهر نیز گفت: سازو کارهای موجود برای جذب کودکان بازمانده از تحصیل در این استان متمرکز شوند تا روند جذب آنها شتاب گیرد.

احمد محمدی‌زاده افزود: هر چه زودتر باید ساز و کارهای تعریف شده به شورای آموزش و پرورش شهرستان‌ها ابلاغ شود تا در آستانه دهه مبارک فجر بازگرداندن این کودکان به تحصیل و مدرسه سرعت گیرد.

وی با اشاره به یکهزار و ۷۵۲ کودک بازمانده از تحصیل در بوشهر، بیان کرد: غیر از موارد مبتلا به بیماری‌های صعب العلاج، افراد مهاجرت کرده و آمار کودکان فوت شده در ۶ سال نخست زندگی، یکهزار ۱۳۵ نفر باید به تحصیل بازگردانده شوند.

استاندار بوشهر ادامه داد: هر چند برای تحصیل کودکان استثنایی در روستاها نمی‌توان در مدت کوتاه اقدامی کرد اما باید برای دیگر موارد امکانات متمرکز شود.

وی توصیه کرد: کودکان صعب العلاج در قالب برنامه‌ای دعوت و وضعیت آنها بررسی شود تا اگر نتوانستیم برای تحصیل آنان اقدام کنیم دست کم برای کمک به درمان آنها قدمی برداشته شود.

محمدی‌زاده اظهار کرد: شورای آموزش و پرورش از بزرگترین ظرفیت‌ها برای خدمت به انقلاب اسلامی است زیرا به حل مشکلات آموزش و پرورش کودکان این سرزمین می‌پردازد.

در پایان این جلسه از شوراهای آموزش و پرورش شهرستان دشتستان و منطقه کاکی به عنوان شوراهای برگزیده استان بوشهر تجلیل و قدردانی شدند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر