چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۲۰۵۹
پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵

فکرشهر: نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیت بالای تولید خرما در کشور برای تهاتر خارجی با کالاهای مورد نیاز واردات به کار گرفته شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، ابراهیم رضایی روز پنجشنبه در همایش ملی خرما در بوشهر افزود: سالانه بیش از یک میلیون و ۳۰۰ تن خرما در ایران تولید می‌شود که بیش از نیاز داخلی است و می‌تواند برای واردات کالاهای مورد نیاز کشور تهاتر شود.

وی ادامه داد: بخش خصوصی توان و آمادگی لازم را برای این کار دارد و دولت و جهاد کشاورزی تنها باید مقدمات آن را فراهم کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: تحقق این موضوع به نفع تولید کننده و صادر کننده است و فرمول خوبی برای دور زدن تحریم‌های ظالمانه دشمن محسوب می‌شود.

رضایی افزود: پیگیری‌های انجام شده در این زمینه تاکنون نتیجه بخش نبوده و با توجه اینکه تهاتر در هنگام تحریم راهکاری خوب به شمار می‌رود، امیدواریم در آینده نزدیک برای خرما محقق شود.

وی طرح تحول نخیلات را حل کننده بسیاری از مشکلات باغ های استان بوشهر دانست و درخواست کرد: در سفر آینده هیات دولت به بوشهر اعتبارات شایسته‌ای به این طرح اختصاص یابد تا اجرای آن رونق گیرد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: استان بوشهر منابع مادی بسیار خوبی دارد با این حال در اختصاص تسهیلات بانکی به بخش کشاورزی و نخیلات خساست به خرج داده شده و از دولت درخواست می‌کنیم در این زمینه توجه ویژه‌ای به نخل‌داران این استان داشته باشد تا اقتصاد کشاورزی این منطقه لطمه نخورد.

جشنواره بین المللی خرما و صنایع وابسته از روز سه‌شنبه ۲۷ دی ماه در استان بوشهر آغاز شده است.

این رویداد شامل نمایشگاه، میزملی، همایش و اختتامیه نمایشگاه بین المللی خرما و صنایع وابسته در استان بوشهر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر