پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۲۰۸۸
جمعه ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶

فکرشهر: سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه تحریم سپاه پاسداران از سوی اروپا اقدامی احساسی است، گفت: غربی‌ها از راهبرد ایران در خصوص «دوران بزن دررو تمام شد»، هراس دارند.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، علی خضریان در جلسه جمع بندی سفر نظارتی یک روزه به همراه نایب رییس مجلس شورای اسلامی به شهرستان‌های چناران، گلبهار، طرقبه و شاندیز، گفت: در سفرهای نظارتی باید ابعاد فرهنگی و مذهبی اقدامات صورت گرفته در پروژه‌ها مورد توجه قرار بگیرد و نه صرف اقدامات عمرانی، تکنوکرات‌ها نیز چنین اقداماتی را بلد هستند؛ طی این سفرها باید راهبردها و برنامه‌های فرهنگی مورد توجه قرار بگیرد و مسئولان امر بدانند چه اقداماتی برای سبک زندگی دینی باید انجام دهند.

خضریان در بخشی از سخنان خود با اشاره به اقدام ضدایرانی پارلمان اروپا، تصریح کرد: این اقدامات عجولانه از سوی غربی‌ها دلایل متعددی دارد که لازم است برای افکار عمومی مرور شود تا استراتژی غرب نتواند تأثیرگذار باشد.آمریکایی‌ها، اروپایی‌ها و همچنین رژیم صهیونیستی طی سه ماه گذشته تلاش کردند، آنها از طریق اغتشاشات پیچیده که در داخل کشورمان رقم زدند، در حقیقت ریسک بزرگی کردند و با یک محاسبه غلط، تمام شبکه نفوذ را به دست خودشان نابود کردند. ضمن اینکه اکنون هراسانند که ایران کجا و چگونه، ضربات راهبردی متقابل را وارد خواهد کرد.

رئیس کمیته سیاسی، نظامی و امنیتی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اروپایی‌ها در گذشته دیده اند که در ماجرای میکونوس، جمهوری اسلامی چگونه طرف‌های غربی را تحقیر کرد و سفرای اروپایی، دست از پا دراز تر باز گشتند و سفیر آلمان با تأخیر به ایران راه داده شد؛ در موضوع نفتکش‌ها نیز جمهوری اسلامی ایران پاسخ قاطعی به آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها داد که آنها نیز تحقیر شدند. مطابق این امر آنها نگران هستند بر اساس راهبرد "دوران بزن در رو تمام شده" و بی اثر شدن شبکه نفوذ و اقدامات اخیرشان، جمهوری اسلامی ایران در چه زمان و مکانی قرار است ضربات راهبردی متقابل را وارد خواهد کرد. لذا دستپاچه شده و با رو آوردن به سیاست غیرعقلانی دست به اقداماتی می زنند که صرفا این پاسخ را پیچیده‌تر و نزدیک‌تر خواهد کرد.

وی اظهار کرد: غربی‌ها طی ۳۰۰ سال گذشته در حال پایه‌گذاری استعمار در منطقه غرب آسیا بودند و این درحالیست که طی دو دهه گذشته آمریکا و متحدانش قدرتشان را از دست داده‌اند. و در حالی که با جنگ افروزی مستقیم و نیابتی بنا داشتند طرح خاورمیانه جدید را با تجزیه کشورهای اسلامی از جمله ایران عملیاتی کنند، به دلیل سوء محاسبه‌ای که داشتند با شکست مواجه شدند. آنها حساب این را نکرده بودند که ولایت فقیه و انبوه نیروهای معتقد به گفتمان مقاومت، در میانه میدان می‌ایستند و با تدبیر و مجاهدت، این تهدید بزرگ را فرصتی بزرگتر برای گسترش جبهه مقاومت اسلامی تبدیل می‌کنند. بنابرین آنها از سپاه عصبانی هستند و چنین اقدامات احساسی را انجام می‌دهند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: اروپایی‌ها خوب است بدانند وقتی سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا قرار گرفت، این مقامات ارشد پنتاگون بودند که بارها اعلام کردند از آن پس، حملات و ضربات به نیروهای آمریکایی در منطقه بیشتر و شدیدتر شده است و پایگاه‌های آمریکا و تاسیسات رژیم‌های وابسته به آنها بارها به شکل بی سابقه ظرف چند دهه اخیر، به تیر غیب گرفتار شد. لذا آمریکایی‌ها در مذاکرات اخیر به شدت خواهان خروج نیروهای خود از لیست تروریستی بوده و این مسأله برایشان دارای اهمیت است.

وی سردرگمی غرب را ناشی از قدرت یافتن ایران دانست و گفت: مجموعه تدابیر و اقدامات عقلانی ایران توانسته ضمن اینکه سرنوشت زنجیره جنگ‌ها در منطقه غرب آسیا را خلاف نقشه شوم غرب رقم بزند، بلکه اروپایی‌ها که قرن‌هاست در دیگر مناطق دنیا آتش افروزی می‌کردند، امروز آتش به منطقه امن خود آنها سرایت کرده است.امروز برای عقلای اروپایی روشن است که هر نوبت اقدام به فشار علیه ایران، موجب شکست بیشتر غرب خواهد شد و ضربات تاکتیکی غرب، موجب پاسخ‌های راهبردی پیچیده‌تر ایران می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر