پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۲۰۹۲
جمعه ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۴

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: در دومین سفر رئیس جمهور به استان بوشهر، عملیات اجرایی و افتتاح ۱۴ هزار میلیاردتومان پروژه‌های سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام می شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، احمد محمدی زاده شامگاه پنجشنبه در نشست با جوانان در فرمانداری شهرستان گناوه اظهار کرد: ظرفیت‌های بخش خصوصی برای ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری قابل قیاس با سرمایه‌گذاری دولت نیست و راهکار ما در شرایط سختی که دشمن برای دولت و کشور ایجاد کرده است، از این طریق است.

وی افزود: به دلیل قرار گرفتن کشور در جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه دشمن و با وجود محدودبودن امکانات و منابع، دولت تلاش می کند که حقوق کارکنان به تاخیر نیافتد و هرماه ۱۵ تا ۱۶ هزار میلیاردتومان بدهی باقیمانده از دولت قبل را بپردازد و تا تیرماه آینده آنها را تسویه کند که راهکار برون رفت از این شرایط استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است.

استاندار بوشهر تصریح کرد: امسال کل اعتبارات ارزش افزوده، حوزه عمرانی و نفت حدود ۶ تا ۷ هزار میلیاردتومان است در حالی که حجم یک سرمایه گذاری در سه راهی زیارت برای ساخت کارخانه لوازم آرایشی و بهداشتی، ۷۰۰ میلیارد تومان با ایجاد اشتغال ۹۲ نیروی کار است که اگر این مبلغ قرار بود از دولت برای سرمایه گذاری در حوزه عمرانی تامین شود سخت است.

وی ادامه داد: فرد دیگری برای احداث کارخانه غذای آبزیان بیش از ۱۰۰ میلیاردتومان و یک سرمایه‌گذار برای احداث کارخانه غذای دام و طیور نزدیک به ۱۰۰ میلیاردتومان هزینه می کند که تمام تلاش ما حمایت از این سرمایه‌گذاران برای مشارکت در پویایی اقتصاد است.

محمدی زاده گفت: گناوه از نقاطی است که پول و درآمد در آن زیاد است، اما بیشتر افراد دارای سرمایه‌ این شهرستان هنوز حسشان برای ایجاد کارخانه زنده نشده است .

وی بیان کرد: باید روی بخش خصوصی در گناوه کار شود و اگر مزه ایجاد کارخانه را بچشند خواهید دید حرکتی بزرگی در این راه شروع می شود و به این سمت خواهند آمد که ارزش افزوده برای آنها خواهد داشت.

توسعه بنادر شمالی استان، دستاورد مهم مصوبات سفر اول رئیس جمهور

وی به وضعیت تجارت و لنجداران شهرستان گناوه که قدمت زیادی دارد اشاره کرد و گفت: از قدیم تاکنون خورهای گناوه ، ریگ و دیلم محل استقرار شناورها بوده است اما یکی از دلایلی که بندرگاه ساخته نشده دور بودن این مناطق از معدن سنگ بوده است به گونه ای که وضعیت این بنادر هنوز مثل قدیم است.

محمدی زاده افزود: برای برون‌رفت از توسعه نیافتگی بندری، در سفر اول رئیس جمهور به استان بوشهر احداث زیرساخت های سه بندر در شمال استان مصوب شده است.

رئیس جمهور مهر ماه سال گذشته به استان بوشهر سفر کرده بود.

استاندار بوشهر بیان کرد: در مدت یک سال از این سفر ، مطالعات ژئو تکنیک بندرگناوه انجام و در تهران جلسات مختلفی در این زمینه انجام شد که نتیجه آن رفتن این پروژه ۲ هزار میلیارد تومانی به مناقصه، انتخاب پیمانکار، امضا قرارداد و آغاز عملیات اجرایی در دهه فجر امسال است.

وی گفت: فقط در سه بندر گناوه، ریگ و دیلم بیش از ۵ هزار میلیارد تومان پروژه از مصوبات سفر استانی اجرا خواهد شد که در ردیف مصوبات عدد ندارد اما عنوان دارد.

محمدی زاده بیان کرد: طرح توسعه بندرریگ در اردیبهشت ماه سال آینده و دیلم هم در خرداد شروع خواهد شد.

استاندار بوشهر افزود: یک طرح پرورش ماهی نیز  در ساحل در جزیره بندرریگ تا پایان سال آغاز خواهد شد که یک فرصت اشتغال برای حداقل یک هزار نفر مستقیم ایجاد می شود.

نظام جمهوری اسلامی مردمی ترین نظام در جهان است

محمدی زاده با اشاره به اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی از مردمی ترین نظام ها در دنیا است، گفت: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مردم از امکانات و زیرساخت ها از جمله برق و آب و راه و بهداشت محروم بودند و حکومت ستمشاهی آن زمان به مردم هیچ توجهی نداشت اما با به ثمررسیدن انقلاب خدمات و دستاوردهای زیادی نصیب کشور و ملت شده است.

وی اظهارداشت: امروز مردمی ترین حکومت و قوی ترین پیوند بین حکومت و مردم مربوط به نظام جمهوری اسلامی است که پایه گذار آن امام راحل(ره) بود و رهبر معظم انقلاب آن را عمیق توسعه داد.

ایستادگی بر هدف و مقاومت در برهه کنونی ضرورت دارد

استاندار بوشهر گفت: ایستادگی بر هدف، مقاومت و مجاهدت در راه هدف، تحمل سختی و از دشمن نهراسیدن از دستاوردها و تجارب دوران دفاع مقدس است که باعث شد رزمندگان اسلام بر دشمنان فایق آیند و امروز نیز برای ادامه پاسداری از نظام اسلامی در مقابله تمامی دنیایی که علیه ما هستند هیچ راهی جز از این طریق نیست.

وی بیان کرد: تا قبل از دفاع مقدس، هر جنگی که در دنیا اتفاق می افتاد، دو کشور که با هم می جنگیدند آمریکا و بلوک غرب و کاپیتالسیم و سرمایه داری از یک طرف و کمونیست ها و سوسیالیست ها با محوریت شوروی و بلوک شرق از طرف دیگر حمایت می کرد، اما برای اولین و آخرین بار در دنیا جنگی اتفاق افتاد (جنگ تحمیلی عراق علیه ایران) که هر دو ابرقدرت با تمام قوا پشت سر یک طرف بودند.

وی افزود: در حالی که در دوران دفاع مقدس برخی مواقع رزمندگان پوتین نداشتند و به آنها کفش کتانی می دادیم، لباس گرم در زمستان به اندازه کافی در اختیار نداشتیم و در جنگ افزار و مهمات در مضیقه کامل بودیم، اما یک بار بسیجیان نگفتند که کمبود داریم.

مجوز دوم سفرهای دریایی شناورها ابلاغ شد

استاندار بوشهر به پیگیری های انجام داده در خصوص مجوز سفر دوم شناورها اشاره کرد و گفت: قرار بود مجوز سفر دوم شناورها از چندین ماه پیش صادر شود اما انجام نشد، با پیگیری های مستمر نتیجه گرفتیم و ابلاغ شد.

وی بیان کرد: با درک دقیق مسایل با همراهی و تلاش معاونان استانداری به شکل شبانه روزی کارهای استان را پیش می بریم.

استاندار بوشهر خطاب به نمایندگان جوانان در این نشست گفت: شما هیچکدام خواسته فردی بیان نکردید و همه صحبت هایتان مسایل و مشکلات و دغدغه مردم و آینده انقلاب بود و انتظار از جوان ها همین است .

محمدی‌زاده بیان کرد: به مباحث و دغدغه هایی که در این نشست مطرح شد، ترتیب اثر داده می شود.

وی از جوانان در این نشست خواست تا برای تشویق و ترغیب سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در شهرستان یک کارگروه تشکیل دهند.

محمدی زاده گفت: با تلاش و پیگیری های فرماندار شهرستان گناوه، چندین پروژه نیمه تمام و رها شده از جمله محور کمربندی گناوه، جاده گناوه به گچساران و محور ساحلی فعال شده است.

استاندار بوشهر در خصوص تغییر مدیران دولت قبل در استان و شهرستان گناوه که دغدغه و سئوال جوانان در این نشست بود، بیان کرد: از فرماندار گناوه انتظار است که لیستی از مدیران باقیمانده از دولت قبل که تغییر نکرده‌اند را تهیه کند تا برای تغییر آنها تصمیم گیری شود.

وی در خصوص وضعیت فرودگاه گناوه افزود: زمین فرودگاه گناوه، شامل هیچ تغییر کاربری نخواهد شد و همینگونه باقی خواهد ماند .

فرماندار گناوه با اشاره به نگاه خاص و حساسیت استاندار بوشهر به جوانان، گفت: در این نشست بخشی از جوانانی ارزشمند، متدین و فرهیخته دعوت شدند که به علت کمبود جا در فرصت دیگری از بقیه جوان ها دعوت به عمل می آید.

در این نشست چند نفر از جوانان به عنوان نمایندگان این قشر در زمینه اشتغال، مسکن، ورزش، استفاده از نیروی جوان و انقلابی، تغییر مدیران دولت قبل در شهرستان، بکارگیری جوانان بومی در شرکت های نفتی استان و اختصاص بودجه فرهنگی به مساجد مطالبی مطرح کردند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر