جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۲۱۲۲
جمعه ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴

فکرشهر: فرماندار تنگستان گفت: با آغاز به کار دولت سیزدهم و بودجه‌ریزی بر مبنای آمایش سرزمینی و توزیع عادلانه اعتبارات، عزم جدی برای کاهش معنادار فاصله توسعه این شهرستان به نسبت دیگر شهرستان های استان و افزایش نرخ اشتغال آغاز شده که قابل توجه است اما به دلیل همان فاصله معنادار کافی نیست.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، احمد لطفی روز جمعه در نشست با نائب‌ رئیس دوم مجلس شورای اسلامی در فرمانداری تنگستان اظهار کرد: با وجود پیشینه قوی شهرستان تنگستان در استکبارستیزی و دفاع از کشورمان در مقابل استعمارگران طی دو قرن گذشته و دوران دفاع مقدس، این شهرستان نسبت به سایر شهرستان های استان توسعه چندانی نداشته است.

وی افزود: تا پیش از شروع به کار دولت، کمبودهای مشهود در زیرساخت‌های مختلف در کنار نبود صنایع بزرگ در این شهرستان سبب شده بود که از حیث نرخ اشتغال، این شهرستان جایگاه مطلوبی نداشته باشد.

فرماندار تنگستان با اعلام عزم جدی دولت برای توسعه این شهرستان، تصریح کرد: با آغاز به کار دولت سیزدهم و بودجه‌ریزی بر مبنای آمایش سرزمینی و توزیع عادلانه اعتبارات، اقدامات خوبی برای کاهش معنادار فاصله توسعه این شهرستان به نسبت دیگر شهرستان های استان و افزایش نرخ اشتغال آغاز شده که قابل توجه است اما به دلیل همان فاصله معنادار کافی نیست.

لطفی با اشاره به وضعیت راه‌های مواصلاتی شهرستان تنگستان، اظهار کرد: قریب به 70 درصد جمعیت این شهرستان در روستاها سکونت دارند که با داشتن ۷۰۰ کیلومتر مسیر و راه ارتباطی اعم از فرعی و اصلی، نیازمند توجه جدی به ساماندهی آن هستیم در حالی با محقق نشدن اعتبارات پروژه‌های این حوزه، کار پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها در دو بخش مرکزی و دلوار یا به کندی ادامه یافته یا متوقف شده‌اند.

وی یادآور شد: در حوزه بهداشت و درمان، وضعیت امکانات سخت‌افزاری تنگستان نسبت به بقیه مناطق استان بوشهر ضعیف‌تر است به گونه ای که در دوران کرونا، با وجود بافت ۷۰ درصدی روستایی شهرستان، بیشترین مرگ و میر را در استان بوشهر، به دلیل کمبود امکانات پزشکی در درمان و حتی اعزام بیمار، در تنگستان داشتیم.

فرماندار تنگستان گفت: تنها بیمارستان این شهرستان در شهر اهرم واقع شده که اگر چه از نظر فیزیکی فضای خوبی دارد، اما در بخش تجهیزات، کمبودهای زیادی دارد که امیدواریم با پشتیبانی مجلس شورای اسلامی، این کمبودها هر چه سریع‌تر رفع شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر چندین شرکت تولیدی بزرگ در حوزه آبزی‌پروری و شیلات با پشتیبانی و تخصیص تسهیلات ارزان قیمت دولتی، توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی راه‌اندازی شده که برای توسعه بخش‌های مختلف کاری خود نیاز به حمایت و تسهیلات بیشتری دارند.

لطفی یادآور شد: در صورت همراهی مجلس شورای اسلامی و کمیسیون‌های مربوطه، می توان با سرمایه‌گذاری هایی که در بخش فعالیت‌های دریایی انجام می‌شود، نرخ بالای بیکاری در تنگستان کاهش یابد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر