جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۲۱۳۳
جمعه ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: زمینه اشتغال جوانان مهارت دیده در ۱۰ تخصص مورد نیاز صنایع و شرکت‌های پارس جنوبی فراهم است و جوانان متقاضی اشتغال می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، احمد محمدی‌زاده در نشست با جوانان دشتستانی با اشاره به جایگاه مهم این شهرستان در عرصه‌های مختلف اقتصادی، کشاورزی، صنعتی، تولیدی و سرمایه‌گذاری استان گفت: مردم فهیم و همیشه در صحنه دشتستان در عرصه‌های مختلف انقلاب نقش مهمی ایفا کرده‌اند و در ۸ سال دفاع مقدس حماسه‌های بسیاری خلق کردند.

وی با بیان اینکه اکنون دشمن جنگ ترکیبی علیه نظام اسلامی را آغاز کرده است، اظهار کرد: دشمنان نظام اسلامی ایران پس از شکست در جنگ‌ها و تهاجم گوناگون به ویژه جنگ نظامی، وارد عرصه جنگ اقتصادی شده‌اند، که مردم باید همانند جنگ ۸ ساله نقش‌آفرینی کنند.

استاندار بوشهر با تاکید بر استفاده از تجربیات جنگ نظامی ۸ ساله در تهاجم اقتصادی، گفت: لازمه عبور از جنگ اقتصادی، حضور همه جانبه مردم در کمک به بخش اقتصادی است.

وی از موفقیت در اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی در استان خبر داد و افزود: با اجرای موفق طرح‌ها در سال جاری تا کنون ۲۱ هزار شغل جدید ایجاد شده و نرخ بیکاری در استان از ۹ به ۷.۴ درصد کاهش یافته است.

محمدی‌زاده با بیان اینکه زمینه اشتغال جوانان استان و دشتستان در منطقه پارس جنوبی فراهم است، یادآور شد: در ۱۰ تخصص مورد نیاز صنایع و شرکت‌های پارس جنوبی، زمینه اشتغال جوانان مهارت دیده و فارغ‌التحصیل دشتستان فراهم است و جوانان متقاضی اشتغال در این شهرستان می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

وی از افزایش مساحت شهرک صنعتی برازجان خبر داد و گفت: ۷۵ هکتار زمین به مساحت شهرک صنعتی برازجان افزوده شد و به ۱۴۹ هکتار رسید و این درحالی است که برای ساخت سه ناحیه صنعتی در دشتستان در سعدآباد، شبانکاره و آب پخش برای ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری اقدامات لازم صورت گرفته که پس از تملک زمین عملیات ساخت این نواحی صنعتی آغاز می‌شود.

استاندار بوشهر با اشاره به راه‌اندازی نمایشگاه دائمی تولیدات صنایع دستی و مشاغل خانگی، بیان کرد: تا پایان امسال باید یک نمایشگاه صنایع دستی و مشاغل خانگی با محوریت اختصاصی بانوان در استان شکل بگیرد و برگزار شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی، عنوان کرد: برای ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی در دشتستان، زمین آن در مناطق آبپخش، وحدتیه و قلعه سفید تعیین شده و در حال آماده‌سازی است.

محمدی‌زاده حمایت از بانوان کارآفرین به ویژه در حوزه عفاف و حجاب را مورد تاکید قرار داد و افزود: اجرایی شدن قول‌های مسئولان در حمایت از بانوان کارآفرین پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای ایجاد زمین هندبال در دشتستان در سال آینده، گفت: اصلاح شبکه آبرسانی در روستا‌ها و شهر‌های دشتستان در اولویت قرار دارد و اجرای طرح‌های آبرسانی از سوی جهاد آبرسانی در دشتستان سرعت گرفته است.

استاندار بوشهر باتاکید بر تسریع در تکمیل طرح‌های راهسازی، افزود: مطالعات بهسازی مسیر نمازگاه به اهرم در دستور کار قرار دارد که بر اساس برنامه زمان‌بندی اجرایی می‌شود.

در این نشست تعدادی از جوانان ضمن تشریح مطالبات خود از جمله اشتغال جوانان به ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، بررسی ساعت کاری کارکنان سلامت، موضوع آب تنگ ارم، تکمیل طرح‌های عمرانی در عرصه راهسازی و آبرسانی و راه‌اندازی نمایشگاه دائمی تولیدات صنایع دستی و مشاغل خانگی خواستار تسریع در تحقق آن‌ها شدند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر