پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۲۱۵۳
شنبه ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: با برنامه‌ریزی و تلاش‌های صورت گرفته، مشکلات فعالان حوزه خرما و میگو در استان بوشهر رفع می‌شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، احمد محمدی‌زاده صبح شنبه در نشست با فعالان حوزه خرمای استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر با تولید سالانه ۱۶۵ هزار تن خرما یکی از قطب های تولید محسوب می‌شود و ۱۵درصد از خرمای کشور را تولید می‌کند.

وی با تاکید بر لزوم تلاش جدی برای رفع مشکلات حوزه نخل و خرما در استان بیان کرد: برگزاری جشنواره، نمایشگاه، همایش، میز ملی خرما و ... نقش مهمی در ارائه راهکارهای مناسب برای تقویت خرما و رفع مشکلات این حوزه خواهد داشت.

استاندار بوشهر با اشاره به شرکت ۱۲ استان در نمایشگاه خرما و صنایع وابسته در استان بوشهر ادامه داد: بررسی مطالبات تولیدکنندگان، صاحبان صنایع فرآوری و تولیدکنندگان را با جدیت دنبال می‌کنیم تا به نتایج مطلوب برسیم.

وی خاطرنشان کرد: از مهمترین ظرفیت‌های حوزه کشاورزی استان بوشهر می‌توان به خرما، آبزیان و گوجه‌فرنگی اشاره کرد که تلاش می‌شود رویدادهای ملی متناسب با این ظرفیت‌ها در استان برگزار شود.

محمدی‌زاده با اشاره به تولید ۵۰ درصد میگوی پرورشی کشور در استان بوشهر ادامه داد: تولید میگو با افزایش بهره‌وری ۱۱ هزار تن امسال افزایش یافت و از ۲۸ هزار تن به ۳۹ هزار تن رسید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر