پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار اقتصاد
کد خبر: ۱۳۲۱۷۹
شنبه ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۳:۲۰

فکرشهر: رئیس کل دادگستری هرمزگان از توقیف یک شناور حامل ۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق توسط نیروی دریایی سپاه خبر داد.

به گزارش فکرشهر به نقل از تسنیم، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: به دستور رئیس حوزه قضایی شهرستان پارسیان، رزمندگان ناوتیپ 412 ذوالفقار منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از شناسایی یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در آب‌های خلیج فارس، نسبت به توقیف آن اقدام کردند.

قهرمانی با اشاره به دستگیری 5 نفر در این ارتباط خاطرنشان کرد: در بازرسی از این شناور 90 هزار لیتر سوخت قاچاق کشف و ضبط شده است.

وی همچنین با بیان اینکه مرتکبان قاچاق سازمان‌یافته سوخت علاوه بر جریمه نقدی و مجازات حبس به ضبط اموال ناشی از جرم نیز محکوم می‌شوند، اظهار کرد: در راستای اجرای ماده 20 قانون مبارزه با قاچاق کالا، شناور دخیل در امر قاچاق نیز به‌نفع دولت ضبط خواهد شد.

قهرمانی یادآور شد: سوخت‌های کشف شده از شناور مذکور هم طبق روال قانونی با دستور قضایی تحویل شرکت پخش و توزیع فرآورده‌های نفتی شده و به چرخه توزیع قانونی بر می‌گردد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به تأکیدات ریاست محترم قوه قضاییه، مبارزه با قاچاق به ویژه قاچاق سوخت در خلیج فارس و دریای عمان به صورت ویژه در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار دارد و این مهم با رصد اطلاعاتی و عملیاتی و کارآمد سازی نظارت‌ها به صورت جدی پیگیری می شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر