شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۲۳۱۷
دوشنبه ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۲

فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر از واکسیناسیون تکمیلی سرخک، سرخجه و فلج اطفال برای ۷۲ درصد جمعیت اتباع خارجی ساکن شهرستان دیر خبر داد.

به گزارش فکرشهر، عباس آدمیت‌نسب در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: کمپین واکسیناسیون سرخک، سرخجه، فلج اطفال و کووید اتباع و پناهندگان ویژه گروه سنی زیر ۱۵ سال با هدف ایجاد محافظت در برابر بیماری از ۱۰ دی‌ماه همزمان با سراسر کشور در شهرستان دیر اجرا شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر افزود: تاکنون تعداد ۲ هزار و ۶۲۲ کودک اتباع غیرایرانی واکسن فلج اطفال، ۲ هزار و ۴۰۵ کودک اتباع واکسن سرخک و سرخجه و ۶۱ نفر اتباع بالای پنج سال واکسن کووید در شهرستان دیر دریافت کردند.

آدمیت نسب گفت: ۱۱ تیم متشکل از ۲۸ نفر در قالب نیروهای عملیاتی، نظارتی و پشتیبانی این کمپین را در شهرستان دیر اجرا می‌کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با اشاره به اهمیت پوشش کامل واکسیناسیون، گفت: به منظور پوشش کامل طرح و پیشگیری از ورود و چرخش ویروس در منطقه، لازم است تمام اتباع زیر ۱۵ سال در فرصت باقی مانده واکسینه شوند.

آدمیت‌نسب ادامه داد: در صورتی که اتباع موفق به دریافت واکسن در این بازده زمانی نشدند، می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌ها و مراکز خدمات جامع سلامت محل سکونت، واکسن فرزندان زیر ۱۵ سال خود را بدون در نظر گرفتن سابقه واکسیناسیون دریافت کنند.

وی افزود: بر اساس آخرین سرشماری، جمعیت اتباع کمتر از ۱۵ سال در شهرستان دیر ۳ هزار و ۶۶۷ نفر است که پرسنل بهداشتی با مراجعه به درب منزل، ضمن سرشماری اتباع و آموزش‌های لازم در خصوص بیماری‌های واگیر، گروه جمعیتی کمتر از ۱۵ سال را برای واکسیناسیون به واحدهای بهداشتی دعوت می‌کنند.

اضافه وزن ۳۵ درصد دیری‌ها

آدمیت نسب اظهار داشت: تغییر تغذیه به سمت رژیم‌های غذایی ناسالم و سبک زندگی کم‌تحرک باعث شده که حدود ۳۵ درصد جمعیت شهرستان دیر تحت تأثیر اضافه وزن یا چاقی قرار گیرند.

وی اضافه کرد: طبق آمار ۹ ماهه امسال بیش از نیمی از بزرگسالان (۵۱.۳ درصد) قریب به یک چهارم (۲۲.۳ درصد) از سالمندان, ۲۰.۷ درصد از نوجوانان، بیش از ۳۰ درصد جوانان و نزدیک به ۱۲ درصد از کودکان زیر پنج سال شهرستان دیر تحت تأثیر اضافه وزن یا چاقی هستند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با بیان اینکه رژیم غذایی ناسالم از عوامل اصلی بیماری‌های غیر واگیر است، گفت: برای پیشگیری، توقف و درمان مؤثر بیماری‌های غیر واگیر به مراقبت‌های بهداشتی مؤثر، حمایت‌های فرابخشی گسترده و اقدامات دیگر در تمام زمینه‌ها نیازمند هستیم و این مهم جز با همکاری تمام بخش‌های توسعه و همراهی اقشار مختلف جامعه میسر نخواهد شد.

وی با بیان اینکه علت اصلی چاقی و اضافه وزن، عدم تعادل انرژی بین کالری مصرف شده و کالری مورد نیاز است، افزود: عوامل اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و روانی تأثیر به‌سزایی در این اختلال چند وجهی دارند.

آدمیت‌نسب تصریح کرد: افزایش آگاهی مردم در مورد ارتباط بین سبک زندگی و چاقی و عوارض چاقی، نه تنها می‌تواند بار بیماری را کاهش دهد، بلکه افراد را برای انتخاب سبک زندگی سالم، مانند داشتن فعالیت بدنی و انتخاب غذا و نوشیدنی سالم، توانمند کند.

وی یادآور شد: برنامه‌های سیزدهمین بسیج ملی تغذیه با شعار «حال خوب با وزن مناسب» از بیست‌و چهارم دی‌ماه تا هفتم بهمن‌ماه در شهرستان دیر در حال اجرا است.a

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر