جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: با توجه به درخواست کشاورزان منطقه دشتستان وحمایت هیئت مدیره صندوق توسعه سرمایه‌گذاری کشاورزی، اکنون زمینه راه‌اندازی این صندوق در دشتستان فراهم است...
کد خبر: ۱۳۲۴۱
جمعه ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: با توجه به درخواست کشاورزان منطقه دشتستان وحمایت هیئت مدیره صندوق توسعه سرمایه‌گذاری کشاورزی، اکنون زمینه راه‌اندازی این صندوق در دشتستان فراهم است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، مصطفی سالاری در نشست با مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری کشاورزی دربوشهر با بیان اینکه این استان دارای قابلیت‌های مهمی در حوزه کشاورزی است اظهار داشت: اکنون این استان در حوزه تولید خرما، محصولات صیفی‌جات و میگو درکشور جایگاه مهمی دارد.
\n 
\nوی با تاکید بر توسعه سرمایه‌گذاری در صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات گفت: با حمایت این صندوق می‌توان تحول مهمی در راه‌اندازی صنایع فرآوری محصولات درحوزه‌های خرما، صیفی و سبزی‌جات ایجاد کرد.
\n 
\nاستاندار بوشهر با تاکید بر توسعه شعب صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری کشاورزی دراستان بوشهر گفت: اکنون استان بوشهرآمادگی راه‌اندازی صندوق توسعه سرمایه‌گذاری کشاورزی در دشتستان دارد و این راستا حمایت‌های لازم می‌شود.

\n\n


\n 
\nروابط عمومی استانداری بوشهر در ادامه نوشت: سالاری، با اشاره به مشکلات محصولات گوجه‌فرنگی و خرما دراستان بوشهر افزود: از جمله راهکاره‌های که می‌توان مشکلات حوزه کشاورزی استان بوشهر را برطرف کند تقویت صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری کشاورزی است.
\n 
\n وی با اشاره به نقش مهم و موثر این صندوق در رونق و توسعه بخش کشاورزی استان بوشهر خاطرنشان کرد: صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در رونق و توسعه کشاورزی استان بوشهر و صادرات محصولات کشاورزی ایفا کند.
\n 
\nاستاندار بوشهر، با اعلام آمادگی برای انعقاد تفاهم‌نامه با شرکت مادر تخصصی صندوق توسعه با استانداری بوشهر گفت: به منظور توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، استانداری بوشهر آمادگی لازم برای انعقاد تفاهم‌نامه با شرکت مادر تخصصی صندوق توسعه دارد.
\n 
\nمدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری کشاورزی نیز گفت: 93 صندوق حمایت از سرمایه گذاری در بخش کشور در کشور فعال است که سرمایه آنها 900 میلیارد تومان است.

\n\n


\n 
\nسید عبدالکریم رضوی با بیان اینکه استان بوشهردر حوزه کشاورزی دارای ظرفیت‌های مهمی است اظهار داشت: تولید خرما یکی از ظرفیت‌های مهم این استان است بگونه‌ای که این ظرفیت استان بوشهر را به عنوان قطب تولید خرما در کشور معرفی کرده است.
\n 
\nوی، با اشاره به اینکه تولید میگو یکی دیگر از قابلیت‌‌های استان بوشهر است گفت: این استان پرورش میگو درکشور را احیا کرد بگونه‌ای که درحوزه پرورش میگو در کشور پیشتاز است.
\n 
\nمدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری کشاورزی با اشاره به اینکه اکنون 93 صندوق حمایت از کشاورزان در کشور راه‌اندازی شده است افزود: ازاین تعداد صندوق 32 صندوق استانی، 10 صندوق ویژه خانم‌های کارآفرین روستایی، 8 صندوق تخصصی محصولات و مابقی صندوق حمایت از کشاورزان در حوزه‌های شهرستانی است.
\n 
\n رضوی با بیان اینکه صندوق حمایت از کشاورزان بدست کشاورزان مدیریت می‌شود افزود: صندوق حمایت از کشاورزان هر روز به فعالیت‌ها و برنامه‌های کشاورزان نزدیک‌تر می‌شود بگونه‌ای که اکنون در شهرستان‌های متناسب با حوزه کشاورزی مناطق راه‌اندازی می‌شود.
\n 
\nوی با بیان اینکه اکنون صندوق یاد شده در شهرستان‌های سه استان تهران، سمنان و خراسان جنوبی راه‌اندازی شده داست تصریح کرد: با کامل شدن سرمایه‌گذاری کشاورزان در صندوق حمایت از سرمایه‌گذاری کشاورزی بزودی شهرستان‌‌های خراسان شمالی، خوزستان به این صندوق مجهز می‌شوند.
\n 
\nمدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری کشاورزی با بیان اینکه صندوق حمایت از طرح‌های کشاورزی درشهرستان‌ها با سرمایه گذاری 20 میلیارد تومان راه‌اندازی می‌شود گفت: اکنون صندوق یاد شده در کشور 900 میلیارد تومان سرمایه تثبیت شده دارد که نقش مهمی در حل مشکلات حوزه کشاورزی دارد.
\n 
\nرضوی با بیان اینکه صندوق یاد شده هیچ هزینه‌ای برای دولت ندارد بیان کرد: استان بوشهر دارای قابلیت‌های مهمی است که این ظرفیت‌ها مغفول مانده وهنوز استفاده نشده است که با صندوق توسعه سرمایه‌گذاری این ظرفیت‌ها فعال می‌شود.
\n 
\nوی با بیان اینکه صندوق زنان روستایی شهرستان دشتستان از فعال‌ترین صندوق است بیان کرد: این صندوف در کارآفرینی و توسعه فعالیت‌های زنان روستایی نقش مهم و تاثیرگذاری داشته است.

\n\n


\n 
\nرئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر هم گفت: صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری کشاورزی از سال 1386 دراستان بوشهرراه‌اندازی شد و تاکنون 37 میلیارد تومان به کشاورزان تسهیلات پرداخت کرده است.
\n 
\nمحمد تقی منوچهری با بیان اینکه این صندوق نقش مهم و تاثیر گذاری در حل مشکلات کشاورزان دارد اظهار داشت: کشاورزی دراستان بوشهر دارای ظرفیت بالایی است که در همه بخش‌ها نیازمند حمایت مالی است.
\n 
\n وی، با بیان اینکه صندوق دراستان بوشهر از سال 1386 تأسیس شده، گفت: ‌سرمایه این صندوق از 235 میلیون تومان ابتدایی به 20 میلیارد تومان در حال حاضر رسیده است.
\n 
\nرئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اینه 52.2 درصد سهام صندوق حمایت از سرمایه گذاری در استان بوشهر بخش خصوصی تامین کرده است گفت: 47.8 سهام این صندوق مربوط به بخش دولتی است که  5.6 میلیارد تومان سرمایه این صندوق شرکت مادر تخصصی حمایت از سرمایه گذاری تامین کرده است.
\n 
\nمنوچهری با بیان اینکه صندوق یاد شده به سه روش تسهیلات پرداخت می‌کند بیان کرد: این صندوق تسهیلات قرض‌الحسنه برابر 1.9 برابر سهام صندوق، تسهیلات بانک کشاورزی و اعتبارات صندوق به کشاورزان و سهام‌داران پرداخت می‌کند.
\n 
\nوی افزود: تاکنون 37 میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان استان بوشهر از محل سه روش یاد شده پرداخت شده است.
\n 
\nرئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اجرای آبیاری تحت فشار دراراضی کشاورزی استان بوشهر افزود: برای اجرای این روش آبیاری 22 میلیارد تومان در اختیار کشاورزان استان بوشهر قرار گرفته است.
\n 
\nمنوچهری، افزود: علاوه بر تسهیلات یاد شده، 750 میلیون تومان در بخش فنی کشاورزی و 291 میلیارد تومان هم برای مکانیزه شدن کشاورزی استان بوشهر از محل صندوق حمایت از سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی پرداخت شده است.
\n 
\nوی از راه‌اندازی صندوق یاد شده در شهرستان دشتستان خبرداد و گفت: شهرستان دشتستان دارای ظرفیت بالای کشاورزی است بگونه‌ای که 60 درصد فعالیت‌های کشاورزی استان بوشهر در شهرستان دشتستان است که برای توسعه فعالیت‌های کشاورزی به ویژه اجرای روش‌های آبیاری تحت فشار در اراضی صندوق حمایت از سرمایه‌گذاری کشاورزی دردشتستان راه‌اندازی می‌شود.

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر