جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۲۴۲۹
سه‌شنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۳

فکرشهر- محمد محمدزاده فرد: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در سال جاری ۴۹ میلیون تن تخلیه بارگیری داشتیم که نسبت به سال گذشته رشد داشته و در بحث مسافر نیز نسبت به سال گذشته ۳ درصد رشد داشته ایم.

به گزارش فکرشهر، محمد شکیبی نسب در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در سال جاری ۷۷ مورد سانحه داشتیم که در مجموع تنها دو نفر در این سوانح فوت شد و ۲۵۵ نفر در حوادث توسط همکاران ما نجات داده شده اند.

وی با بیان اینکه ۸ ایستگاه مخابراتی در آب های استان بوشهر وجود دارد و با پیگیری هایی که انجام دادیم قرار است یک شناور دیگر به ناوگان ما اضافه شود گفت: شماره ۱۵۵۰ بدون پیش شماره، در اختیار مردم است که می‌توانند در هنگام وقوع حادثه با آن تماس گرفته تا همکاران ما وارد عمل شده و افراد را نجات دهند.

وی افزود: استان بوشهر در بین بنادر کشور در آیتم های مختلف در رتبه دوم و سوم است که این حاصل تلاش همکاران است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: چندین پروژه در حال انجام داریم که مجموع آنها به ۵ هزار میلیارد تومان می‌رسد که نقش بسزایی در پیشرفت کارهای استان دارد.

شکیبی نسب با بیان اینکه یکی از پروژه های در دست ساخت، پایانه و سالن مسافری بوشهر است که در آینده ای نزدیک به افتتاح و بهره برداری خواهد رسید افزود: احداث بندر، احداث لنگرگاه، سخت تاسیسات، تولید و‌تکمیل محصولات دانش بنیان، تولید سامانه های متنوع در خدمات مختلف از دیگر پروژه های اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر است.

وی ادامه داد: با وجود همکاران متخصص و کارا رتبه برتر در دستگاه های اجرایی را به دست آوردیم و در خدمت رسانی به اقشار مختلف پیشرو بوده و مورد تشویق قرار گرفته ایم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر بیان داشت: تنها بندری در کشور هستیم که تمام ۵ حوزه استانداردهای لازم را داریم که با تلاش همکاران به دست آمده است.

محمد شکیبی نسب اضافه کرد: توجه بخصوصی برای توسعه مجتمع بندری نگین داریم که در حال ساخت جاده اختصاصی دوبانده که متصل به جاده بوشهر - برازجان شود و امیدواریم  با آمدن بخش خصوصی به این بندر موضوع اشتغال نیز در وضعیت خوبی قرار گیرد و باشروع به کار بندر نگین ۵۱۰ هکتار زمین در دسترس قرار می‌گیرد که می‌توان آنها را به بخش خصوصی واگذار کرد.

وی تصریح کرد: ما برای برگزاری جام جهانی آماده سازی های لازم را انجام داده بودیم و اعتبارات لازم را از مرکز گرفته بودیم ولی علی رغم تلاش هایمان امکان جابجایی مسافر به دلیل اقدامات کشور قطر میسر نشد اما کارهای آن را انجام داده ایم و تا پایان اردیبهشت سال ۱۴۰۳ پایانه مسافربری بین المللی بسیار خوبی احداث و به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: عمق آب در بوشهر ۱۱ متر است و می‌توانم کشتی هایی تا ۵۰ هزار تن را پذیرا باشیم و مطالعات این موضوع برای بندر نگین را نیز انجام داده ایم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر گفت: پس از شروع به کار بندر آزاد بوشهر ما تابع قانون مناطق آزاد هستیم اما ضوابط ما همین قوانین فعلی خواهد بود و در همین راستا کارهای خود را انجام خواهیم داد.

شکیبی نسب بیان داشت: شناورهای گردشگری وارد استان شده ولی زود اینجا را ترک می‌کنند زیرا هر سرمایه گذر بخش خصوصی برای سود می آید ولی چون در استان بوشهر تنها یکی دو ماه در سال تردد زیاد است و در باقی سال، مسافر کمتر دارد به استان های دیگر می روند که در تمام طول سال گردشگر وجود داشته باشند.

به گزارش فکرشهر،  نشست خبری مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر سه شنبه ۴ بهمن ماه ۱۴۰۱ با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر